אני נשואה ואמא לשני בנים שנמצאים בשנות ה-30 לחייהם. באחרונה אני סובלת ממיגרנות: הן תוקפות אותי כאשר אני מתרגשת, ובכל פעם זה קורה בעוצמה יותר חזקה. מהי הסיבה להתקפי המיגרנות הללו וכיצד אני יכולה להימנע מהן?



"איברים מדברים רגשית לפני שהם מאותתים פיזית. הסיבה הרגשית שבגינה את סובלת ממיגרנות, היא בגלל פציעה דורית בעמוד השדרה, והיא באה מהכיוון של אבא שלך. זוהי תופעה שמאפיינת את השרשרת הדורית הזכרית שלך וגם לאחד מבנייך יש בעיות בעמוד השדרה. הרגישות הגנטית שיש לך באיבר הזה גורמת לך לסבול מלחץ של החוליות הצוואריות, שמשפיע על המיגרנות. חוליות צוואריות מצביעות על לקיחת אחריות. "על פי הראייה האחרת, את הנגזרת של אבא שלך ואת דומה לו בדרך ההתנהלות שלך ובסליל הנשמתי שלך. לאביך הייתה אחריות כבדה שהוא היה צריך לקחת על עצמו אבל הוא לא עמד בה, אז נו־ צרה תהודה עלייך ואת לקחת את כל האחריות בחיים שלך. זה משהו דורי שנפל עלייך והיית חייבת לעשות, אבל בגלל שאת בן אדם כל כך עדין זה פגע בבריאות שלך, כי לא ידעת מתי להפסיק. עיקר האחריות שלך היא על הבן שיש לו בעיות עם עמוד השדרה. הילד הזה קיבל עודף, אז תפסיקי לחשוב עליו ותשאירי לו את כל מה שהוא צריך לעשות לעצמו. הבן שלך מנהל את תת המודע שלך ובגלל שאת לא מודעת לזה, יש לך כאבי ראש. תתפשטי ממנו, ותשתחררי. כל עוד לא תעשי זאת המיגרנות שלך לא ייפסקו".




אני בן 48, נשוי עם ילדים. אני תוהה לגבי המצב התעסוקתי שלי: אני מרגיש שיש פערים בין מה שאני נותן למה שאני מקבל. כמו כן, יש לי כאבים  בגוף, אני עובד 12 שעות ביום ואני מותש. האם המקום שבו אני נמצא כיום הוא המקום הנכון להישאר בו, או שמא יהיה נכון לפנות למקום עבודה אחר ולהתפתח שם?


"כשאנחנו נמצאים במצב של חוסר איזון רגשי, דברים יוצאים החוצה. הרצון שלך לרצות ולעשות מעבר ליכולתך במקום העבודה שלך הוא רצון מאוד לא נכון והוא גרם לך להישחק. הכאבים מהם אתה סובל יכולים לנבוע מפיברו־ מיאלגיה ("מחלת היאפים"). במקרים כאלו, כדאי לבדוק את בלוטת האדרנל: זוהי בלוטה מאוד חשובה בגוף שלנו והיא קשורה לכמה תהליכים, בין השאר לענייני איזון הסוכר וענייני לחץ הדם. להערכתי, בלוטת האדרנל שלך אינה חיה בשלום איתך, ולכן כדאי שתלך לבדוק רמות סוכר ולחץ דם. אם אנחנו מרצים יותר מדי רגשית אז אנחנו משפיעים פיזית על הגוף שלנו (זה לא קורה לכולם, זה עניין של גנטיקה).




"אתה נמצא בסביבה רעילה, סביבה שבה כל מה שאתה עושה לא מספק ואתה אף פעם לא מקבל הכרת תודה על מה שעשית. לדעתי, למען הבריאות שלך, וכדי שלא תפתח בעיות גופניות נוספות, כדאי לך לגרום באיזושהי דרך לפיטורים שלך. כשהגוף שלנו מתחיל לדבר זה לא שווה שום דבר – אז תפסיק לרצות ופשוט תקום ותלך. תעשה את זה בשביל להציל את הבריאות שלך. אתה לא חקרת את השרשרת הדורית שלך ופנית לתחום עיסוק שלא מתאים לך בגלל שיקולים של כסף ונראות. כאדם אתה חלקיק של גנום, ואתה צריך קודם כל לדעת למי אתה דומה. אחרי שאתה מגלה זאת אתה יכול להתקדם רק ברצף אחד ולא יותר ממנו. אני מציעה שתחקור את השרשרת הדורית שלך, ואחרי שתעשה זאת תוכל ליצור את התהודה הנכונה. לדעתי תחום הייעוץ החי־ נוכי יתאים לך מאוד והוא ימלא חור שנפער אצלך בילדות".




אני בן 51. לפני כשנתיים הפסדתי המון כסף בעסקי המניות ואיבדתי את העבודה שלי, לצערי באותה תקופה השקעתי את כספי ואת מרצי במקומות לא נכונים. אני מיואש. כיצד אני יכול לקדם את עצמי ואת הילדים שלי?



"מי שעוסק במניות עוסק במשהו מאוד חסר הגיון. בשביל לצאת מדברים שהם לא יציבים צריך להתייאש מהם, וזה מה שקרה לך – יצאת משם בגלל ייאוש, לא מבחירה. אתה עסקת במקצוע שהוא סוג של הימור להרבה אנשים שיכולים להרשות לעצמם. מה שאתה צריך לעשות היום, אפילו ברמת ההבנה, זה לבנות יכולות סיזיפיות של יציבות. תתחיל ליצור מסגרת של שגרה בחייך, גם אם היא משעממת. שגרה של עבודה, של זמן איכות עם בת הזוג שלך ועם הילדים שלך. עלייך ליצור סיזיפיות של מסגרת". 



מתוך תכניתה של שלומית תמיר, כל יום שני ב- 20:00  ב"רדיו ללא הפסקה".