דיאטה. כושר. תזונה נכונה. כולנו רוצים להיות שם. לאכול נכון, להשוויץ בגוף יפה, ובעיקר להרגיש טוב עם עצמנו. הדרך, מסתבר, לא כזו פשוטה. תנו לי להציג את עצמי: אבירם זינו, כתב חדשות. בן 34. יש לי בערך 24 שנות ניסיון במאבקים עיקשים מול המשקל שלי. פעמים הייתה ידה של הפריכית על העליונה, פעמים אחרות ידו של השוקולד.  

ניסיתי אינספור דיאטות, החביבה עלי הייתה דיאטת הצום. אין ספק שזו האפקטיבית ביותר לטווח הקצר, והמזיקה ביותר לטווח הארוך. ויש גם אלפי סוגי דיאטות אחרות בשוק: גמילה מסוכר, גלוטן, כדורים ותרסיסים שונים, כולן פותחו על ידי רופאים, ככל הנראה חסרי אחריות, שיודעים כמוני וכמו מיליוני הצרכנים שלהם: אין שום סיכוי שבעולם שהן אפקטיביות, בטח לא לטווח הרחוק. 
אז מה כן? תכף נגיע לשם. 

לפני כמה חודשים פגשתי באל״מ שירלי סובל, האחראית על ענף אורחות חיים בצבא. הענף הזה עבר בשנים האחרונות מהפך של ממש. אם פעם היינו רגילים לתמונות של קצינים ונגדים הסובלים מעודף משקל, בצבא החליטו לעשות לזה סוף ומאות קצינים, נגדים וחיילים נכנסו לתוכניות ששינו את החיים שלהם לבריאים ונכונים יותר. בין הקצינים היה גם אל״מ אבי הראל, מפקד מרכז מזון, שבעצמו הצטרף לקבוצת ״משנים גזרה״, ששינתה לא רק את החיים שלו, אלא את החיים של כל הצבא שהפך לבריא יותר.
בשנים האחרונות נכנסו לתפריט הצבאי לחמניות מקמח מלא ולחם קל, שמבקשים להחליף את הלחם הלבן; דגני בוקר מלאים במקום הקורנפלקס; בצק פילו שהביא לסופו של בצק העלים המשמין בגרסתו הצה״לית; חיטה, אורז וקוסקוס מלאים, במקום הפחמימות הלבנות שהכרנו; מוצרי החלב כולם ירדו לאחוזי שומן מופחתים - הגבינה הצהובה, הקוטג׳, החלב והמעדנים אליהם הצטרף גם היוגורט; את ממרח השוקולד האגדי יחליף ממרח תמרים וסילאן; המיונז הוא דל קלוריות כמו חברו- התירס. בשנה הקרובה צפויים חידושים נוספים. הטונה בשמן תתחיל לטבול במים, דייסת הסולת תיזנח לטובת דייסת הקוואקר העשירה, הקינואה תעלה על ירוק ויעשה שימוש בחלבון מהצומח כתחליף, הבשר המעובד יוחלף רובו בבשר גולמי. 
אני שוקל 103 קילוגרם על 180 סנטימטרים. אני גם רוצה לשנות את זה. מהיום אני יוצא למסע משותף, יחד אתכם, לחיים אחרים: לא עוד מאבקים בלתי פוסקים במשקל, לא עוד דיאטות בזק וניסויים בגופי. הגיע הזמן להיכנס למשטר היחיד שבאמת עובד: אורח חיים בריא והרבה כושר. לי אין את שירלי סובל או את אבי הראל, אבל אני יכול להסתפק בתחליפים אזרחיים. רתמתי לפרוייקט את נטעלי קירשטיין ואת מני בנימין מרשת הולמס פלייס שהזמינו אותי להתאמן אצלם. נטעלי היא התזונאית שלי לחודשים הקרובים, ומני מדריך הכושר האישי שלי. 
אבל זה לא ייגמר שם: אני הולך לספר לכם בשבועות הבאים על כל החידושים והאפליקציות והג׳אדג'טים שיהפכו את החיים שלכם לבריאים ונכונים יותר. כאן יהיה המקום לדווח על ההתקדמות שלי ובטוקבקים גם על שלכם. אתם מוזמנים לכתוב לי על רעיונות, שיטות ושאלות שלכם, ויחד, ננסה לבנות אורח חיים בריא יותר.