היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, פנה לסגנית שר הפנים, ח"כ פאינה קירשנבאום וביקש ממנה להימנע מלהגיע למשרד הפנים לתקופה של 30 יום וזאת מחשש לשיבוש החקירה, נוכח חוות דעת של אגף החקירות והמודיעין של משטרת ישראל, אשר הונחה בפניו.



ח"כ קירשנבאום הודיעה ליועץ המשפטי לממשלה במענה לפנייתו, כי היא נעתרת לבקשה שלא לפקוד את משרד הפנים לתקופה של 30 יום, או עד שתקבל הנחיה אחרת מהיועץ המשפטי לממשלה.



במכתבו של היועץ המשפטי לממשלה, שפורסם לראשונה בחדשות 2, נכתב כי: "מחומר הראיות עלה חשד לכך שביצעת עבירות הקשורות למשאבים ציבוריים וכספי ציבור בעת מילוי תפקידך הציבורי. הובא בפני מידע לפיו בימים אלה את ממשיכה לפקוד את משרד הפנים ולבצע משימך בתפקידך כסגנית השר. כמו כן הוצגו בפני ראיות לפיהן נוכחותך במשרדים של משרד הפנים בעת הזאת עלולה לפגוע בחקירה פגיעה קשה".

וינשטיין סיכם את מכתבו באומרו כי "כאשר אנו עוסקים בחשדות לביצוען של עבירות חמורות שבוצעו בזיקה למשרתך הציבורית, הגעתך למשרד הפנים מאיימת לפגוע פגיעה קשה באמון הציבור ובתפיסת טוהר המידות בעיניו".

במסגרת החקירה בפרשת השחיתות, הגיעו היום בצהריים (רביעי) חוקרי יאח"ה 443 למשרדי "החטיבה להתיישבות" ולקחו משם מסמכים. החטיבה להתיישבות היא יחידה עצמאית בתוך ההסתדרות הציונית העולמית, האחראית להקמת וביסוס ההתנחלויות ביהודה ושומרון ופועלת במימון מלא של ממשלות ישראל.