פיטורים של אלכסנדר סטנוייביץ' פתרו רק אחת מהבעיות הרבות של מכבי חיפה. המינוי של בלבול הוא רק פלסטר, שלא מספיק כדי לרפא את הפצע העמוק. המינוי הזה גם דוחה את הדבר הנכון שחיפה מתעקשת לא לעשות: למנות מנהל מקצועי.

 
 

לא נכחתי בחדר הישיבות של מכבי חיפה ואני לא יודע מה הנימוקים שהביאו למינויו של מרקו בלבול. אני רוצה לקוות שבמינוי הזה יש אמירה: בואו נביא מאמן זמני עד סוף העונה, עד שימונה מאמן בכיר בעונה הבאה.
 
 
מאמן מסוגו של בלבול, שירגיע את המערכת, ידבר אל השחקנים בשפה שלהם. והדבר הכי חשוב: יכריז בפה מלא שמכבי חיפה השתחררה סופית מהמחשבות המוטעות על השתתפות במאבק האליפות העונה, ולהכניס את זה טוב טוב לראש של השחקנים והאוהדים. המטרה האמיתית של חיפה העונה היא להילחם על מקום בפלייאוף העליון, ולחשוב איך בונים קבוצה טובה יותר לעונה הבאה.
 
  
אולי זו הסיבה שרוני לוי או גיא לוזון לא יגיעו העונה לחיפה. ואולי דווקא בהחתמתו של בלבול נסללה הדרך למאמן בכיר יותר לבוא לסמי עופר בעונה הבאה ולהשיג הישגים. מי יודע? אולי יחכו שאברהם גרנט יגמור עם אליפות אפריקה ויחזור למועדון שאיתו לקח שתי אליפויות? ויוסי בניון לצידו, כעוזרו? נשמע דווקא לא רע. ואולי בחיפה יחליטו להביא מאמן זר פעם נוספת, והפעם ברמה טובה יותר מהסרבי שעזב אתמול. גם זו אופציה.
 
 
הדבר הראשון והחשוב ביותר שיעשה המאמן החדש הוא להעלות את רמת הישראלים בקבוצה. מכבי ת"א היא הקבוצה הטובה בארץ כי יש לה את הישראלים הטובים ביותר. חיפה צריכה להתחרות איתה בטריטוריה הזאת, וגם לתת אמון במחלקת הנוער. הליגה מוצפת בבוגרי מכבי חיפה שמככבים בקבוצות אחרות. לרובם יש מקום בסמי עופר.
 
 
לטווח הארוך, חיפה צריכה לקחת דוגמא ממכבי ת"א, אבל יעקב שחר זה לא מיץ' גולדהאר ובלבול הוא לא ג'ורדי קרויף. מצד שני, להביא מנהל מקצועי באמצע העונה זה לא נכון. אפשר וצריך לעשות זאת בקיץ.