מכבי ת"א מתארחת כעת אצל פנאתינייקוס, במסגרת משחק הפתיחה של שלב הטופ 16.

 

דווין סמית' הפצוע לא התלבש, ובמקומו הפתיע גודס והעלה את נייט לינהארט בחמישייה. ג'ו אלכסנדר, שהצטרף רק השבוע לקבוצה ובקושי הספיק להתאמן עם חבריו החדשים, עשוי לערוך הופעת בכורה.

 

עם 14 ניצחונות ב-15 משחקיה האחרונים, אלופת אירופה מגיעה עם לא מעט ביטחון למשחק מול היריבה היוונית הוותיקה. מאידך, המקומיים "נהנים" מרצף שונה לחלוטין והפסידו בשלושת משחקיהם האחרונים. אך כאשר אגדה בדמות דימיטריס דיאמנטידיס אצלך, הכל יכול לקרות.

 

מהלך המשחק:

 

לצד לינהארט, עלו בחמישייה אוחיון, פארגו, רנדל וטיוס. אצל המקומיים פתחו דיאמנטידיס, יאנקוביץ', באטיסטה, סלוטר ופוטסיס

 

רבע 1

 

לינהארט הצדיק את הקרדיט שנתן לו גודס בפתיחה עם 4 נקודות כאשר מכבי תוקפת את הצבע ועולה ליתרון 12:6. לינהארט גם התכבד בשלשה הראשונה במשחק ועלה ל-7 אישיות, ומכבי ל-15:8. פאו הצליחה לצמק קצת את התוצאה, אך פארגו החזיר את הצהובים ליתרון 4 בשניות הסיום של הרבע. 19:15, אחרי 10 דקות למכבי.

 

רבע 2:

 

אלכס טיוס ובראיין רנדל השתלטו על הצבע, ודווקא אחרי פסק זמן של דושקו איבנוביץ', שלשה של מרקז היינס ודאנק של טיוס הקפיצו את היתרון ל-14, 32:18. אסטבן באטיסטה, אקס מכבי, הוכיח כי אמנם לא הוסיף גיוון למשחקו, אך נשאר יחסית יעיל מתחת לסל ועם 9 נק' קיזז את הפיגור ל-7, 35:28דיאמנטידיס ונלסון קלעו מחוץ לקשת והורידו את הפיגור ל-2 בלבד, 41:39. הכדור האחרון היה של ג'רמי פארגו, שגם כאשר הכדור החליק לו מהיד וספק עשה צעדים, מצא את הטבעת וקבע 43:39 למכבי במחצית.

 

רבע 3:

 

מכבי עלתה מבולבלת ובשתי ההתקפות הראשונות שלה איבדה כדורים שהפכו לנקודות קלות בצד השני, ותוך דקה היינו בשיוויון 43:43. ואז התעורר נייט לינהארט, עם 2 שלשות, כולל אחת רגע לפני סיום שעון ההתקפה שני מטר מאחורי קו השלוש והחזיר את היתרון ל-6. יוגב אוחיון עם 5 נק' ואסיסט נפלא לטיוס, ובראיין רנדל עם 6 נק' רצופות העלו את הפער חזרה לדו ספרתי, 64:54, דקה וחצי לסיום הרבע. הצהובים שוב לא הצליחו להחזיק את היתרון, ודיאמנטידיס קבע 64:60 בסיום שלושה רבעים.

 

רבע 4:

 

רנדל כבר עלה ל-18 אישיות בפתיחת הרבע, אך מכבי נתקעה על 4 נקודות בדקות הראשונות של הרבע כאשר איי.ג'יי סלוטר קבע שיוויון 68:68 עם עוד צליפה מבחוץ של היוונים. מאברוקפאלידיס כבר העלה את המקומיים ליתרון ראשון במשחק, 68:70, 5 דקות לסיוםבאטיסטה העלה את פאו ליתרון 4 מהקו, אך לינהארט בשלשה גדולה הוריד את הפער לאחד בלבד (73:74), 2 דק' לסיום. אבל סלוטר ומי אם לא דיאמנטידיס העלו את פנאתינייקוס ליתרון 5, 75:80, 13 שניות לסיום.