מהפכת המידע כבר כאן. ביום חמישי האחרון התקיים באוניברסיטת תל אביב הכנס הגדול ביותר בישראל בתחום ה"אינטרנט של הדברים"  (The Internet of Things), שבמרכזו שיח על חיבור מכשירים אלקטרוניים שונים לאינטרנט באמצעות טלפונים ניידים או חיישנים - ומשם לענן ולמערכות מחשוב. "האינטרנט של הדברים", למי שלא מכיר, הוא מונח די מוכר בקרב חובבי ההיי־טק, והוא מדבר על טכנולוגיית החיבור של התקנים ממוחשבים לרשת. ההערכות הטכנולוגיות הרווחות שהושמעו בכנס מדברות על 50 מיליארד מוצרים בפריסה עולמית, שיהיו מחוברים לרשת עד 2025. כל תחומי החיים שלנו יושפעו מפעילות זו, שתהפוך מכשירים ביתיים פשוטים להרבה יותר "חכמים". בדומה למערכות ניווט חכמות, יוקמו ערים חכמות, וייעשה איסוף וניהול מידע מקוון באופן תדיר ומתמשך. בין דוברי הכנס, שאורגן על ידי ערן וגנר, שותף בקרן "ג'מיני", היו נשיא "אינטל" ישראל וסגן נשיא "אינטל" העולמית, מול אדן;  ד"ר יואכים שייפר, סגן נשיא למחקר ופיתוח ב־AGT ; ערן סנדאוס מ"קוואלקום", ד"ר גיא הופמן ממעבדת החדשנות של המרכז הבינתחומי בהרצליה; וראש תחום רובוטיקה בסוכנות החלל האירופית, ד"ר אנדרה שילה. לכנס הגיעו מאות אנשים מתחום החומרה והתוכנה בישראל.




מעצמת סייבר




בשיחה שקיימתי בשלהי הכנס באוניברסיטת תל אביב עם נשיא "אינטל" ישראל וסמנכ"ל בכיר ב"אינטל" העולמית, מולי אדן, הוא אמר: "'האינטרנט של הדברים' מתבסס על מחשוב, על תקשורת ועל חיבור לענן. זה מתחיל מכל דבר שמחובר אלי כאן ועכשיו, ונמשך עם הכלים הטכנולוגיים שיאפשרו הפצת וקבלת שדרים ממקורות מרוחקים. ידעת, למשל, שאת הכיוון הכללי של המטוס המלזי מצאו דרך מערכות מחשוב של המנוע ששלח קריאת כיוון?"




איך לדעתך תשתלב ישראל במאגר הטכנולוגי האדיר הזה? “אני רואה בישראל מעצמת סייבר עם יכולת אנושית אדירה. יש לנו כאן חברות גדולות כמו 'אינטל' ו'צ'ק פוינט', שיכולות לתת כלים ליזמים וחברות שיקדמו את המהפכה. המדינה נותנת לנו עזרה מסוימת, ועלינו מוטלת ההזדמנות להביא את ישראל להובלה בתחום". 




חמישה סטארט־אפים ישראליים שיאפשרו "לדבר" עם מכשירים מרחוק:


Bit bite - רכיב קטן שנכנס לאוזן ועוזר לנו לנטר את כל מה שאנחנו אוכלים. כל המידע מועבר לאפליקציה ועוזר לתזונה מאוזנת, על ידי כך שהוא מנחה את המשתמשים מה לאכול ומתי. החברה, אגב, יצאה לאחרונה לקמפיין מימון המונים באתר האינטרנט IndieGogo.


Say - תליון לצוואר, בעיצובים שונים, אשר מאפשר לעונד התליון לספר, בדומה לטוויטר, מה שהוא או היא מרגישים באותו רגע. התליון מחובר לאפליקציה ומאפשר גם לעקוב אחרי דמויות מפורסמות ולהציג בתליון את מה שהן מפרסמות.


Gemsense - חיבור חיישן אשר מאפשר להפעיל מכשירים חשמליים באמצעות מחוות של ידיים. החיבור מאפשר להפעיל טלוויזיות, מזגנים או כל מכשיר אחר. החברה פתחה גם פלטפורמה ליזמים שיוכלו לבנות אפליקציות עבור מוצרים אלו. 

GreenIQ - לכל מי שמשקה גינה, האפליקציה הבאה היא בשבילכם: מדובר במחשב ההשקיה החדש שמגיע עם חיישן אשר בודק את רטיבות האדמה ואת נחיצות ההשקיה. פתרון חכם לחיסכון בעלויות המים.