תחנת הכוח הסולארית הגדולה בישראל נחנכה הבוקר (שלישי) באירוע חגיגי במעמד סגן שר הדתות, אלי בן דהן, וראשי חברת החשמל. תחנת הכוח "אנרג'יקס נאות חובב", שהוקמה בפארק האקו תעשייתי בנגב, אמורה להזרים 37.5 מגה וואט חשמל ירוק ונקי לרשת החשמל הארצית, שתספיק ל-40 אלף בתי אב.
 
תחנת הכוח הסולארית הוקמה על ידי חברת אנרג'יקס אנרגיות מתחדשות בע"מ והיא הגדולה בישראל. התחנה היא היחידה מסוגה בעולם מכיוון שהוקמה על שטח אדמה משוקם, ששימש בעבר בריכות אידוי שפכים תעשייתיים. המשמעות של נתון זה היא חיסכון ניכר בעתודות הקרקע, שכן מדובר בקרקע שלא ניתן היה לבצע בה כל שימוש אחר.

בטקס נכחו גם יו"ר חברת חשמל, אלוף (מיל') יפתח רון טל, ראש קבוצת אלוני חץ, נתן חץ, מנכ"ל אנרג'יקס, אסא (אסי) לוינגר, וראש המועצה המקומית התעשייתית נאות חובב, אנדריי אוזן.

השטח שוקם על ידי המועצה בשנת 2009 בעלות של כ-25 מיליון שקל. תחנת הכוח משתרעת על פני כ-485 דונם, בה הוצבו כ-400 אלף פאנלים פוטו וולטאים לקליטת אור השמש והמרתו לחשמל. עלות הקמת תחנת הכוח נאמדת בכ- 400 מיליון שקל וצפויה לייצר חשמל בהספק של כ-37.5 מגה וואט.
 
עם חניכת תחנת הכוח, היא תתחבר באמצעות תחנת המשנה לרשת ההולכה הארצית של חברת החשמל. חברת אנרגי'קס אף תקים במתחם נקודת תיירות חינוכית בנושא אנרגיות מתחדשות. 


הכנסות המועצה המקומית תעשייתית נאות חובב יועברו במלואן למימון חלק מבריכות אידוי שפכים נוספות, שהשימוש בהן הופסק עם תחילת הפעלת בריכות האידוי החדשות. ראש המועצה, אנדריי אוזן אמר כי מדובר במהלך סביבתי חשוב שמבטא את עיקרון הסינרגיות המופעל בפארק. זאת לאור העובדה שייצור אנרגיה נקייה מקרני השמש מאפשר את שיקום בריכות אידוי השפכים הישנות ומחזורן לטובת שימושים אחרים.