ברבעון השלישי של 2014, נבלמה הירידה החדה בעסקאות שאפיינה את שני הרבעונים הקודמים. סך העסקאות, שעמד על 23 אלף דירות, עלה גידול מתון של 4%, בהשוואה לרמת השפל שנרשמה ברבעון הקודם. רכישות הזוגות הצעירים והמשקיעים גדלו בשיעורים של 5% ו-2%, בהתאמה. רכישות משפרי הדיור ירדו בשיעור מתון של 2%.

את הגידול בעסקאות הוביל פלח השוק של הדירות החדשות (גידול של 13%), על רקע גידול חד ברכישות אלו על-ידי הזוגות הצעירים והמשקיעים (גידול של 24% ו-21%, בהתאמה). רכישת דירות יד שניה נותרה ללא שינוי. הגידול ברכישת דירות חדשות ע"י הזוגות הצעירים התרכז בישובים בהם פוטנציאל ההטבה הגלום בתוכנית מע"מ אפס הינו נמוך, או כלל לא קיים. דהיינו, בישובים בהם רמת המחירים נמוכה משמעותית מתיקרת המחיר המזכה בהטבה, או גבוהה ממנה.

משקל המשקיעים בסך העסקאות ברבעון השלישי עמד על 25%, ללא שינוי מהותי בהשוואה לשני הרבעונים הקודמים. עם זאת, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, גבוה משקל המשקיעים ב-3 נקודות אחוז, בין היתר על רקע ירידת הריבית הריאלית של בנק ישראל. כמוכן,נרשם גידול חד ברכישת דירות להשקעה בתל אביב. 73% ל-400 דירות, הגידול החד ביותר זה שנים.
 
למרות המגמה החיובית שנרשמה ברבעון השלישי, יש עדיין חוסר יציבות בענף. בחודש אוקטובר נרשמה מגמה מנוגדת למגמה ברבעון כולו: ירידה מחודשת בסך העסקאות, לאחר העלייה החדה יחסית שנרשמה בספטמבר. סך הדירות שנרכשו באוקטובר עמד על 7 אלף דירות, ירידה של 14% לעומת החודש הקודם. בכך חזרה רמת העסקאות לשפל שנרשם בחודש אוגוסט. בהשוואה לאוקטובר אשתקד מגיע שיעור הירידה ל-24%.  
 
הירידה במספר העסקאות באוקטובר בולטת במיוחד בפלח השוק של דירות יד שניה, ירידה של 17% לעומת ספטמבר, וירידה של 30% לעומת אוקטובר אשתקד. עם זאת, יש לציין כי גם בפלח השוק של הדירות החדשות נרשמה ירידה של 6% לעומת ספטמבר ו-12% לעומת אוקטובר 2013.