בנק הפועלים למען עסקים בבעלות נשים. הבנק הודיע היום (א') כי הוא משיק קרן ייעודית בסך 30 מיליון שקלים לקידום נשות עסקים בישראל. הקרן תעניק הלוואות לעסקים בבעלות נשים בתחומי המלאכה, התעשייה והמסחר, לרבות "עוסקים מורשים" וחברות, שיסייעו בהגשמת תוכניות עסקיות ובצמיחה עתידית – וזאת מעבר לאשראי הניתן במהלך העסקים הרגיל. התוכנית תתמקד במתן אשראי לעסקים קטנים ובינוניים. 



נשים מהוות 51% מהאוכלוסייה בישראל ו-46% משוק העבודה. עם זאת, רק 20% מהעסקים הקטנים בישראל הם בבעלות נשים. ממחקרי הבנק עולה, כי קצב הגידול של עסקים בבעלות נשים גבוה פי 1.5 מהממוצע. עוד עולה מהנתונים, כי שיעור ההישרדות של עסקים בבעלות נשים גבוה יותר מהממוצע - 90 אחוזים מהעסקים בבעלות נשים מצליחם להחזיק מעמד מעל 10 שנים.


המהלך שמבצע הבנק לקידום עסקים קטנים בבעלות נשים מצטרף לשורת מהלכים לקידום עסקים קטנים לצמיחה - כולל העמדת אשראי והענקת כלים, שירותים ותמיכה לקידום וליווי עסקים קטנים לצמיחה.



אריק פינטו, הממונה על החטיבה הקמעונאית בבנק, אמר כי לנשות עסקים תפקיד מרכזי וחשוב כמנוע צמיחה של השוק, אך הנושא הפיננסי מהווה את אחד החסמים המרכזיים להצלחת נשים בעולם העסקי. "אנו מודעים לצורך של נשות עסקים בליווי פיננסי אישי, ולכן שמנו לעצמנו כמטרה להוביל אותן לצמיחה וחירות פיננסית, כחלק מעולם הערכים וחזון הבנק, תוך מתן פתרונות חדשניים וייחודיים. נמשיך לפעול וליישם יוזמות נוספות במסגרת תוכנית ארוכת-טווח, שתציב נשים בעלות עסקים קטנים במרכז תשומת הלב הציבורית".