אדוארד אדלשטיין ומוטי בן משה, בעלי השליטה באי.די.בי, עושים מאמץ אחרון לשימור השליטה בכלל ביטוח או למכירת מדורגת של מניות השליטה, כך עולה מדיווח ששוגר הבוקר לבורסה לניירות-ערך. הדיווח שוגר לאחר שבעלי השליטה הפנימו כי הם לא יוכלו להמשיך ולהחזיק בשליטה ב"כלל ביטוח", כיוון שחברת האם (אי.די.בי) אינה עומדת בדרישות ההוניות שנקבעו על ידי האוצר.

בשבועות האחרונים התקיימו מגעים אינטנסיביים בין הצדדים, אך המפקחת על הביטוח, דורית סלינג'ר, סירבה עד כה לשנות את עמדתה ולהתיר את רכישתה החוזרת של השליטה. בדיווח נאמר כי בתיאום עם המפקחת מגבשים מספר חלופות לקבלת ההיתר לאחר ה-31 לדצמבר, המועד האחרון להשלמת ההליכים.
החלופה הראשונה היא חיזוק מבנה ההון של אי.די.בי, מתוך תקווה כי לאחר ה-31 לדצמבר החברה תפנה בבקשה לקבלת היתר מחודש. אופציה זו הינה בעלת הסיכויים הנמוכים ביותר לביצוע. החלופה השנייה היא מקסום תמורת המכירה של כלל ביטוח, באמצעות מכירתה בשלבים ובנתחים לאורך ציר זמן ובאישורה. זו תתבצע על ידי בעלי השליטה ולא באמצעות הנאמן (משה טרי), המחזיק את מניות השליטה. גם לחלופה זו אין סיכוי רב.

החלופה השלישית, בעלת הסבירות הגבוהה ביותר מבין השלוש, תהיה בקשה לקבלת ההיתר על בסיס מכירה מלאה או חלקית לאחד מבעלי השליטה הקיימים או לשניהם. במקרה זה מדובר בעסקת בעלי ענין שבו אי.די.בי תתבקש למכור את השליטה ב"כלל ביטוח" במישרין לבעלי השליטה באי.די.בי. מהלך כזה אינו פשוט שכן הוא כרוך בהערכות שווי מורכבות ובעסקות בעלי ענין המצריכות את אישור האסיפה הכללית.
נזכיר שכלל ביטוח נסחרת כיום לפי שווי שוק של 3.1 מיליארד שקל, בעוד שהעסקה עם הסינים אמורה הייתה להתבצע (הייתה רלוונטית עד לפני חצי שנה) לפי שווי של 4.6 מיליארד שקל. מאמצי בעלי השליטה נועדו להגדיל את התמורה שתתקבל עבור מכירת כלל ביטוח במקרה של מכירה מאולצת.
יש לציין שכל החלופות נבחנות בתיאום עם המפקחת על הביטוח, אך היא עדין לא נתנה את הסכמתה. מבחינתה, בשלב זה הנאמן יפעל החל מה-1 לינואר 2015 למכירת השליטה בכלל ביטוח (באמצעות מכירות בבורסה)  אלא אם כן עד אז תחול התפתחויות דרמטית.