ארבעה חודשים אחרי סיומו, מבצע צוק איתן עדיין משפיע על הכלכלה הישראלית. העודף בחשבון השוטף של ישראל ברבעון השלישי, של השנה, בו ארעה הלחימה, ירד ל-1.7 מיליארד דולר, לעומת 2.7 מיליארד ברבעון השני. 




הירידה נובעת בעיקר משלושה גורמים עיקריים: העודף בחשבון השירותים ירד ל-3 מיליארד דולר לעומת 3.5 מיליארד ברבעון הקודם, כשה"אשם" העיקרי הוא ירידה בכנסות משירותי תיירות שירדו מ-1.6 מיליארד דולרים ל-1.1. מיליארד. בנוסף, חלה העלייה בגירעון המסחרי של ישראל מ-2.4 מיליארד דולר ברבעון הקודם ל-2.6 מיליארד.   


הסעיף היחיד שהראה שיפור היה חשבון ההכנסות הראשוניות, שמורכב מהכנסות של תושבי ישראל בגין השקעות פיננסיות בחו"ל, תקבולי ריבית, דיבידנדים ורווחים שלא חולקו, ועבודה שכירה של תושבי ישראל בחו"ל בניכוי הכנסות של תושבי חו"ל מהשקעות פיננסיות ועבודה שכירה בישראל. הגרעון בסעיף זה ירד ל 1.0 מיליארד דולר לעומת 1.1 מיליארד ברבעון הקודם.
 

מנגד, יצוא הסחורות רשם דווקא עלייה של 1.6% והסתכם, בניכוי השפעות עונתיות, ב-15.3 מיליארד דולר, 0.2 מילארד יותר מברבעון השני. גם יבוא הסחורות רשם עלייה - ב-2.2% לעומת הרבעון הקודם - והסתכם ב-17.9 מיליארד דולר, מתוכם 0.7 מיליארד של היבוא הביטחוני.