האם התחנה המרכזית הישנה בתל אביב בדרך לשינוי משמעותי? היום החל השלב המקדמי בהליך המכרז למכירת 5 חלקות מקרקעין, בשטח כולל של כ-40 דונם במתחם התחנה המרכזית הישנה בתל אביב-יפו. בהתחשב בכך שמדובר באחת מעתודות הקרקע הבודדות שנותרו במרכז העיר, צפוי המכרז להפוך לאחד המבוקשים ביותר בשנים האחרונות ולמשוך אליו שחקנים משמעותיים בתחום הנדל"ן.

הקרקעות אשר יוצעו במסגרת המכרז,  מצויות במתחם הרחובות מנחם בגין, שביל עכו הגליל, הגדוד העברי והר ציון. כיום משמש המתחם לחניונים, לדוכני פירות וירקות, רוכלות ולעסקים קטנים. לפי תכנית המתאר החדשה של תל אביב,  אשר הופקדה לצורך התנגדויות, 60% מהשטח מיועד לשמש מרכז תעסוקה ובו שטחי מסחר ומשרדים. 40% של השטח הנותר ישמש למגורים. על פי תכנית המתאר החדשה, מוצעות זכויות בניה של עד 1280% בהתאם לתנאים שייקבעו לכך בהוראות תכנית המתאר.
על פי מסמכי המכרז, ניתן יהיה לרכוש את המתחם כולו או חלקים ממנו מתוך מגמה שהזכויות ירוכזו ככל שניתן בידי מספר מצומצם של יזמים אשר יפעלו לפיתוחו של המתחם. המגמה היא למכור את המתחם בכללותו ולא להותיר חלקות שלא ימכרו. אחרי קבלת ההצעות יוזמנו המציעים להתמחרות ביניהם. 
מתכנן התוכנית ומהנדס העיר ת"א לשעבר, אדריכל דני קייזר, מסר:  "כל מתחם התחנה הישנה הוא מן חור שחור בתוך העיר, אך כשמסתכלים על הסביבה מבינים שאין סיבה שכך זה ימשיך להיות. העיר מלאה במקומות שהיו מוזנחים והיום הם מקומות מבוקשים מאוד. אני מאמין שכך זה יהיה גם כאן, כאשר המתחם המדובר הוא במרחק של  חמש-שש דקות הליכה משדרות רוטשילד".