המסחר השבועי בשוק המניות של תל אביב צפוי להפתח במגמה מעורבת, שכן בו בזמן שהמסחר בניירת של חברות הקשורות עם חברת "לוויתן" עשויות להתחזק, מניות הבנקים עשויות לקחת כיוון הפוך.


במהלך השבוע המסחר בתל אביב לא יושפע רבות ממה שקורה בחו"ל. המחזורים במערב אירופה, צפון אמריקה והמזרח הרחוק יהיו קטנים מאוד, כך שהשפעתם תהיה מינורית.

הניירת של החברות הקשורות עם "לוויתן" עשויות להתחזק, כתגובה להחלטה של דיויד גילה, הממונה על רשות ההגבלים העסקים, שרוצה לבטל את ההסדר עם בעלי הזיכיון של מאגרי הגז "תמ"ר ו"לוויתן", החלטה שהולכת ומתפוגגת.


מנגד, מניות הבנקים עשויות להיחלש, משום שבנק ישראל מודאג מהגידול באשראי הצרכני (לא כולל משכנתאות) שגדל ב- 15% מאז שנת 2011 ל- 110 מיליארד שקלים, גידול של 9% בשנת 2014 בלבד.  מנגד, הבנקים לא הגדילו את ההפרשות להפסדי אשראי צרכני ועל רקע זה הבנקים יחויב להגדיל את ההפרשות להפסדי אשראי צרכני בכ- 300 מיליון שקל.

בנק הפועלים יחויב להפריש עוד 96 מיליון שקלים, הסכום הגבוה בקרב חמשת הבנקים הגדולים, ואילו בנק דיסקונט נמצא במצב הטוב ביותר, הוא לא מתבקש להגדיל את ההפרשות כלל. שלושת הבנקים האחרים כן מתבקשים להגדיל את ההפרשות- לאומי ב- 75 מיליון, מזרחי טפחות ב- 67 מיליון והבינלאומי ב- 46 מיליון.