התקדמות משמעותית נרשמה במגעים בין ראשי ההסתדרות להתאחדות התעשיינים בנוגע להעלאת שכר המינימום, לאחר שביום חמישי נפגשו נשיא ההתאחדות, צביקה אורן, ומזכ"ל ההסתדרות, אבי ניסנקורן. מוקדם יותר הפתיע אורן במהלך הדיון בעניין שכר המינימום בהשתתפות ניסנקורן ושר האוצר יאיר לפיד, כשהציע להעלות את השכר החודשי המינימלי ל-4,900 שקלים.



למעריב-סופהשבוע נודע כי הצעת אורן הותנתה במספר סייגים: ראשית, היא תגלם גם את תוספות השכר המגיעות לעובדים בזכות ההצמדה לשכר הממוצע במשק (סכום של 300 שקלים). בנוסף, ההעלאה תתפרס על פני שלוש שנים ותיועד אך ורק לבעלי השכר הנמוך. כמו כן, במסגרת ההצעה ייערכו שינויים טכניים בתקנות עבודה מסוימות, אשר יעניקו למעסיקים גמישות בהעסקת עובדים - בעיקר בנושא השעות הנוספות. 
 
לפיד הדגיש בדבריו כי הוא אינו צד במשא ומתן, וכל מה שיושג בין ההסתדרות למעסיקים בנושא שכר המינימום יהיה מקובל על האוצר. עם זאת, לא ברור אם הוא התנה את התשלום בהקפאת תוספת של 1% לעובדי המגזר הציבורי, שאותה אמור האוצר לשלם בינואר. הוא גם הדגיש כי השבתת המשק, הצעד בו מתכננת ההסתדרות לנקוט אם לא תחול התקדמות בעניין, היא צעד חסר אחריות ומיותר, וקרא לניסנקורן להסיר את איום השביתה.
 

נשיא התעשיינים הבהיר בדבריו כי סוגיית תשלום שכר המינימום קרובה לליבו, אך לדבריו חייבת להיות הפרדה בין נושא זה לבין עניין סגירת הפערים החברתיים. "תשלום השכר לא נועד לצורך סגירת פערים. בסוגיית הפערים החברתיים צריכים לטפל בכלים אחרים", הבהיר אורן.
 
אל מול הצעת התעשיינים, ודברי שר האוצר על תוספת סלקטיבית של כ-300 שקלים לשכר המינימום, מזכ"ל ההסתדרות גילה עמדה קשוחה ולא נסוג מדרישתו להעלות את שכר המינימום ל-5,300 שקלים בחודש. ניסנקורן גם עמד בתוקף על עמדתו שהתוספת לשכר המינימום תשולם בצורה גורפת לכל מקבלי השכר - גם לכאלה המרוויחים בברוטו למעלה מ-10,000 שקלים.
 
בישיבה ביום חמישי השתתפו - לבד משר האוצר, נשיא התעשיינים ומזכ"ל ההסתדרות – גם מנכ"ל התאחדות התעשיינים, אמיר חייק, ונשיא ארגוני העצמאיים אהוד רצאבי. האחרון תמך בעמדתו של אורן והבהיר כי בעלי העסקים הקטנים והבינוניים לא יוכלו לעמוד בהעלאה גורפת של השכר.
עוד השתתפו בישיבה מנכ"לית האוצר יעל אנדורן, הממונה על התקציבים אמיר לוי והממונה על השכר קובי אמסלם. על פי נתוני האוצר, העלאה גורפת של 1000 שקלים בשכר המינימום משמעותה הוצאה תקציבית נוספת של כ-5 מיליארד שקלים.
 
ביום חמישי בערב התקיימה פגישה נוספת בין צוותי המשא ומתן והפגישה הבאה תתקיים בשבוע הבא. אם ההתקדמות שהושגה בפגישה לא תישא פרי, השביתה הכללית צפויה לצאת אל הפועל ביום ראשון ה-7 לדצמבר. כשניסנקורן סירב להעלות לדיון נושאים נוספים הקשורים לתחום השכר, העיר שר האוצר יאיר לפיד: "אפשר וצריך לדבר עכשיו על הכול. הכול פתוח למשא ומתן". לפיד אמר כי בנושא עובדי הקבלן הוא כבול להחלטות פרטניות של משרדי הממשלה השונים, אך הדגיש כי הוא מתכוון לקדם את סוגיית העסקת עובדים עם מוגבלויות ולהביא להחלטת ממשלה בנושא.