הבחירות הקרובות לא מצערות את הקבלנים, שסבורים שלגבם זאת אחד הממשלות הגרועות ביותר שהיו אי פעם. לדברי ורד צרפתי זבולון, סמנכ"לית בחברת צרפתי שמעון, "טוב שהכהונה של הממשלה הגרועה הזו הסתיימה. לא רק שהיא לא הועילה, היא גרמה לנזקים רבים לרוכשים ולקבלנים. חוץ מדיבורים לא עשו כלום. היה מצב אבסורדי שבו שר האוצר קורא לציבור לא לקנות דירות על קרקעות שהמדינה בעצמה שיווקה לקבלנים! בשנת 2014 חוץ מקריית גת לא היו שיווקים. איפה עשרות אלפי הדירות שהממשלה הבטיחה?".


לדברי רוני כהן, מנכ"ל אלדר שיווק נדל"ן "אפשר להגדיר את המצב כרגע כחוסר אחריות לאומית. המצב משול להורים שלא יודעים לחנך את הילדים ובנוסף לכך גם רבים בניהם וכאשר אין מבוגר אחראי המדרון הופך לחלקלק ומסוכן. הממשלה הזאת נבחרה בשל ההצהרות על הוזלת יוקר המחייה ובכללן מחירי הדירות. מיותר לציין שהיא פשוט נכשלה ואף הזיקה לאזרחי ישראל. שוק הדיור ביום שאחרי נפילת הממשלה יחזור כשנה אחרונה רק במחירים גבוהים יותר. מאז ההצהרה על חוק מע"מ אפס מחירי הדירות עלו בכ-5% ובתקופה הקרובה המחירים צפויים להמשיך ולעלות מכיוון שרוכשי הדירות הבינו שגם אם יש דיבורים על יוזמה כזאת או אחרת בפועל לא קורה שום דבר".  


יורם אביסרור, סמנכ"ל השיווק בחברת משה אביסרור ובניו ציין, כי "במצב הנוכחי אם הממשלה תתפרק ובהתאם חוק המע"מ יתפוגג איתה, עתידם של הסכמי הגג שהיו אמורים לספק אלפי דירות חדשות לשוק, נמצא בערפל וזוהי סכנה גדולה מאוד לענף. הנזק העיקרי יתבטא בעליית מחירים משולשת. האחת – מחירי הדירות שהיו גבוהים עוד לפני הצעת חוק מע"מ 0, השנייה-  עליית מחירים בעקבות ההנחה שחוק מע"מ 0 יאושר והשלישית- התוספת של  המע"מ שבסופו של דבר לא הופחת ממחיר הדירה". 


 
נשיא התאחדות בוני הארץ, ניסים בובליל, התייחס לנפילת הממשלה ולביטול למעשה של תכנית מע"ם אפס ואמר,  "אתחיל מהשורה התחתונה – הציבור מבין כעת שההבטחה להורדת מחירי הדירות בשנה הבאה לא תתממש. כפי שהערכנו, המפגש בין עלייה דרמטית בביקוש הכבוש ובביקוש הטבעי לדירות, יחד עם אי הוודאות שהביאה לירידה בהתחלות הבנייה וגמר בניה, גרמו ויגרמו לעליית מחירים. הערכתי כעת היא שאם אכן ניכנס להליך בחירות, אנו צפויים לעליית מחירים.


"במשך 9 חודשים שבהם החזיקה הממשלה את המשק והציבור בישראל כבני ערובה, התרענו כי הקיפאון בענף יביא בסופו של דבר לתוצאה ההפוכה מזו שלה כיוונה הממשלה. התאחדות בוני הארץ הציגה לממשלה תוכנית כוללת לפתרון משבר בענף הדיור, שבאופן טבעי יכולה להביא להגדלת היצע הדירות למגורים ולהורדת מחירי הדיור. תוכנית מע"מ אפס היתה יכולה להיות רכיב בפתרון הכולל למצוקת הדיור"