ועדת הכלכלה של הכנסת,  אישרה היום את בקשת משרד האנרגיה והמים לאשר בצו את הארכת רישיונות חברת החשמל עד סוף 2015. היו"ר ציין כי בשבוע שעבר הוועדה סירבה להאריך את רישיונות החברה, על רקע היעדרותם מהדיון של יו"ר חברת החשמל ומנהל רשות החברות, שהגיעו לדיון היום.  



יו"ר הוועידה ברוורמן אמר במסגרת הדיון כי "קשה להגיד אם מצב משק החשמל הוא קריטי או אנוש, אך בטוח שהוא לא שפיר". הוא גם פנה  לראש רשות החברות, אורי יוגב, בדרישה שיפנה לראש הממשלה ושר האוצר על מנת שיאפשר סיכום בראשי תיבות של הרפורמה שתחתם סופית בממשלה הבאה.



יוגב אמר לחברי הוועדה כי הוא לא יכול להצביע על מי שעצר את הרפורמה, אך הסכים כי הסביבה של משק החשמל זועקת לרפורמה. "לא בטוח כמה זה אפשרי בתקופת בחירות זו", ציין יו"ר חברת החשמל, יפתח רון טל,  הוא הוסיף ואמר ,"אני מקווה שכבר היום נחל בדיונים והחתימה תחכה לממשלה הבאה", אמר. יו"ר ועד עובדי חברת החשמל, דוד צרפתי, אמר כי כל הצדדים ביצעו את הוויתורים ההכרחיים שלהם.



לדבריו, "אם יתנו לנו עוד 48 שעות אפשר לסכם הכל". צרפתי התייחס גם לשביתה בחברה ואמר כי המצב הגיע לסיכון אספקת חשמל מדינה. הוא הוסיף כי העובדים קיבלו צו מבית משפט לשוב לעבודה ויכבדו אותו, אך זה לא הפתרון.