היקף הסחר בין ישראל ליפן, היצוא והיבוא גם יחד, גדל בשנת 2014 בענפי הרכב, הכימיקלים, ציוד חשמלי, ציוד רפואי ומזון. על פי נתונים שנמסרו לקראת הכינוס הקרוב של לשכת המסחר ישראל־יפן, הסתכם היקף היבוא מיפן (לא כולל יהלומים) בשנת 2014 ב-985.5 מיליון דולר - גידול של 6.6% בהשוואה ל-2013.

היקף היצוא מישראל ליפן גדל ב-9.3% והסתכם ב-2014 ב-602.8 מיליון דולר. בכינוס שייערך ב-25 בדצמבר יוענקו לשש חברות פרסי מצוינות על קידום הסחר בין המדינות. ההתעניינות של גופי השקעות יפניים בישראל גדלה בשנה האחרונה, בין השאר בזכות ביקור ראש הממשלה בנימין נתניהו ומנכ”ל משרדו הראל לוקר ביפן.
בתחילת 2014 נחתמה עסקת המכירה של חברת ראקוטן וייבר לחברה יפנית תמורת 900 מיליון דולר. כמו כן נרשמו 94 השקעות של גופים יפניים בקרנות הון סיכון, שבוצעו בין השאר בזכות הסכם מחקר ופיתוח חדש שנחתם בין שתי המדינות. במסגרת זאת ביקר בישראל שר הכלכלה והמסחר היפני.

על רקע כל אלה בוחנים היפנים השקעות אסטרטגיות נוספות בארץ והחברות היפניות הגדולות כמו היטאצ’י, סוני וטושיבה כבר פתחו בישראל מרכזי מחקר ופיתוח. שמואל שניצר, נשיא בורסת היהלומים ויו”ר ועדת המצוינות בלשכת המסחר, אמר אתמול בגאווה כי "יפן היא הכלכלה השלישית בגודלה בעולם ומדינה מוטת טכנולוגיה המגלה בישראל עניין רב".  ד”ר רובי בורשטיין, יו”ר לשכת המסחר ישראל-יפן, אמר כי הוא "צופה את המשך מגמת הגידול בסחר בין שתי המדינות".