ראש הממשלה בנימין נתניהו מגיב למשבר הגז. גורמים במשרדו של ראש הממשלה מסרו כי הוא הנחה את ראש המועצה הלאומית לכלכלה, פרופ' יוג'ין קנדל, לבצע עבודת מטה בעקבות עמדתו החדשה של הממונה על ההגבלים העסקיים, דיוויד גילה להמליץ על פירוק מונופול הגז של קבוצת דלק בבעלות יצחק תשובה ונובל אנרג'י. עוד הוסיפו אותם גורמים כי יש למצוא את האיזון הנכון שיאפשר גם להפיק בקרוב גז ממעמקי הים וגם לספק אותו במחיר תחרותי לכל אזרחי ישראל.



במשרד ראש הממשלה מבהירים כי אין מדובר בהתערבות בהחלטתו של הממונה, שכן לראש הממשלה אין סמכות לכך, אלא מדובר בהנחיה לבדוק את משמעות ההחלטה. ההבהרה של לשכת נתניהו באה בעקבות איום של ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה) לפנות לערכאות משפטיות אם תהיה התערבות כזאת. 



במערכת הכלכלית הרוחות סוערות בעקבות ההחלטה. מניות החברות השותפות במאגרי הגז רשמו ירידות גדולות במניותיהן. ההערכה היא כי שתי החברות יאבקו בהחלטה באמצעים משפטיים, בשוק הגז העריכו כי הודעת גילה צפויה להביא לעיכוב של מספר שנים בפיתוח לוויתן ואף עלולה לגרור את ישראל לבוררות בינלאומית מול נובל אנרג'י, שפיתחה את מאגרי הגז של ישראל. במקביל מעריכים גורמים בשוק האנרגיה כי תשובה יציע לגילה לוותר על החזקותיו בתמר ולהמשיך להחזיק בלוויתן.


יצחק תשובה אמר בראיון לגלי צה"ל: "אני מסתכל בכאב על מה שקורה. האם אני צריך להיות קורבן אחרי שסיכנתי כל כך הרבה כסף? חמש שנים בוזבזו ולא צריך לשכוח את ההכנסה הגבוהה הצפויה לישראל ולחברת החשמל. הדבר יוביל להורדת דירוג האשראי של ישראל ולבעיה עם הסכמים בינלאומיים שנחתמו עם מדינות אחרות".
מנהל "נובל אנרג'י" בישראל, ביני זומר, אמר כי החברה תפעל להגן על זכויותיה. "כניסתה של נובל אנרג'י לרישיונות הקידוח של לווייתן נעשתה בידיעה ובאישורה המלא של ממשלת ישראל ובכפוף לחוק הנפט ולכל דין. הסתייגותו של הממונה על ההגבלים העסקיים מכניסת נובל לרישיונות אלו, לאחר שהוכרזה התגלית, הייתה חסרת בסיס משפטי כשהושמעה לראשונה, ועודנה חסרת בסיס כיום", אמר זומר.