ראש הממשלה בנימין נתניהו חתם הבוקר (ראשון) על צו המאפשר את העלאת שכר המינימום. נתניהו נפגש בלשכתו עם יו״ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, ועם יו"ר נשיאות הארגונים העסקיים צביקה אורן כדי לדון בנושאים שונים בתחום יחסי העבודה במשק. 

בפגישה הודיע ראש הממשלה על כך שהוא מצטרף להסכם שכר המינימום שנחתם בין ההסתדרות לנשיאות הארגוניים העסקיים, הקובע את העלאת שכר המינימום מ-4,300 שקלים לחודש ל-5,000. הסכם כלל עובדים בסקטור הפרטי אך לא את עובדי המדינה ועובדי מוסדרות ציבור.

על מנת לאפשר את קיום ההסכם היה צורך בצו הרחבה ביוזמת שר האוצר. מאחר ונתניהו ממלא את תפקיד שר האוצר הוא החליט לחתום על צו ההרחבה על מנת לכלול את כל העובדים במשק.

נתניהו עצמו התייחס לעניין בפתח ישיבת הממשלה: "נפגשתי הבוקר עם יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ועם צביקה אורן נשיא לשכת התעשיינים. הודעתי להם שהנחיתי את משרד האוצר לאפשר את העלאת שכר מינימום ל-5,000 שקל. זה בא בהמשך להעלאת שכר המינימום מ-3,800 ל-4,300, שעשינו ב-2011, ועכשיו אנחנו מעלים אותו שוב מ-4,300 שקל לחודש ל-5,000 שקל לחודש".

יעזור במלחמת הקיום היום יומית

בעקבות החלטת ראש הממשלה אמר ניסנקורן: "אני מברך  על הצעד החשוב. כבר בחודש אפריל מאות אלפי משפחות יתחילו להרגיש את השינוי בתלוש המשכורת. עתה עלינו לדאוג ללא דיחוי ליישום ההסכם שיעזור ל-700,000 עובדים במשק הישראלי במלחמת הקיום היום יומית בה הם חיים. העלאת שכר המינימום ל-5,000 ש״ח היא בשורה חשובה לחברה הישראלית. ההסתדרות מחויבת להמשיך בצעדים לצמצום הפערים בחברה הישראלית".

יו"ר נשיאות הארגונים העסקיים ונשיא התאחדות התעשיינים, צביקה אורן, מסר כי "הוא מברך על החלטת ראש הממשלה ושר האוצר, בנימין נתניהו, לאמץ את ההסכם שנחתם בין המגזר העסקי לבין ההסתדרות. "אנו תומכים בכל צעד אשר יוביל לצמצום פערי האי שוויון בחברה הישראלית. אולם, יש לזכור כי אין בהעלאת שכר המינימום 'פתרון קסם'. על ראש הממשלה ליישם עוד שורה של צעדים, אשר יאפשרו להוביל את המשק והמגזר העסקי לצמיחה וליצירת מקומות עבודה חדשים, כגון- יישום מס הכנסה שלילי, ביטול מס מעסיקים ועוד".

בתוך כך קיימה היום ועדת הכספים של הכנסת דיון על תקציב וועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-20 ובסיומו אישרה תקציב של 241.75 מיליון שקלים. מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית, אורלי עדס אמרה בדיון: " התקציב נמוך ב-5 מיליון שקלים מתקציב בחירות 2013, למרות שסעיפים רבים גדלו, כיוון שהצבנו לעצמנו יעד להפחית את התקציב כתוצאה מהפקת לקחים. כבר עתה הקמנו 19 מטות מרכזיים ועבודת הכנת הבחירות נמצאת בעיצומה". 

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) קרא למנכ"לית "לקדם את הדיגיטציה של הבחירות, כך שכבר הבחירות הבאות לכנסת ה-21 יהיו דיגיטליות, על-מנת להקל כמה שניתן על האזרחים בהליך ההצבעה". בהמשך הדיון סקרה עדס את תקציב ועדת הבחירות והסבירה: "חלק גדול מהתקציב לא יוצא על פעילות ועדת הבחירות עצמה, אלא עובר למשטרת ישראל להיערכות ביום הבחירות, לתשלומים למפלגות ולוועדות הקלפי. כמו כן התקציב כולל שכירות של מקומות לקלפיות ולמטות".