היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) הודיעה היום (ד') כי נתגבשה תשתית ראייתית מספקת לביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, לקיחת שוחד ועבירות לפי חוק איסור הלבנת הון על ידי חברת כ.א.ל, מנכ"ל כ.א.ל לשעבר, מנכ"ל חברת הבת, כ.א.ל אינטרנשיונל בע"מ לשעבר ומעורבים נוספים אשר פעלו מטעם גופים וחברות פרטיות בביצוע הפעילות הפלילית כאמור.  


העסקאות הבלתי כשרות הגדילו את היקפי הפעילות העסקית של כ.א.ל במיליארדי שקלים ובנוסף גרפו החשודים לכיסיהם סכומי כסף גבוהים שמקורם בכספי עבירה. 


ראש האגף לחקירות ולמודיעין, ניצב מני יצחקי, קיבל את עמדת ראש להב 443 וכוח המשימה למאבק בתופעת ההימורים באינטרנט והנחה על העברת התיק למחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, אשר ליוותה את החקירה.


חקירת המשטרה החלה בעקבות תלונה של מבקר הפנים מטעם קבוצת דיסקונט ובמהלכה עלה, כי לאור התפתחות הסחר המקוון החלה חברת כ.א.ל לחדור לשוק סליקת כרטיסי אשראי בינלאומית של עסקאות שבוצעו באתרי אינטרנט.


מממצאי החקירה עולה כי במסגרת פעילות זו, בין השנים 2007-2010, ביצעו לכאורה החשודים בחברת כ.א.ל, באמצעות חברת הבת – כ.א.ל אינטרנשיונל, הונאה בהיקפים נרחבים כלפי ארגוני האשראי הבינלאומיים.


החשודים פעלו לסליקת עסקאות של אתרי הימורים באינטרנט בקידודים כוזבים, הנחזים להעיד על היות בית העסק מעניק שירות שונה מהימורים, פעלו לסגירה ופתיחה מחדש של אתרי פורנו במטרה להסתיר את היקף ביטול העסקאות בבתי עסק אלו וזאת תוך ביצוע עבירות מרמה והלבנת הון.