שר הכלכלה, נפתלי בנט, חנך היום (ג') את מרכז העסקים הישראלי בסין הממוקם בשנגחאי. המרכז הוא הראשון מסוגו המוקם על ידי משרד הכלכלה בעולם, והוא מיועד לסייע ליצואנים ישראלים לחדור לשוק הסיני.




מדובר ביוזמה של מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה בשיתוף עם משרד האוצר והוא יאפשר לחברות ישראליות לבחון את השוק הסיני ולהתחיל את צעדיהן בו לפני לקיחת החלטות כלכליות משמעותיות, כגון שכירת משרד, גיוס עובדים מקומיים וכו'. המרכז מנוהל על ידי הנספח המסחרי בשנגחאי, אלעד גפני, ביחד עם צוות  המיומן לעזור לחברות ישראליות להיכנס  למרחב הסיני.


במרכז יזכו החברות הישראליות בייעוץ על דרכי החדירה לשוק, עזרה באיתור ובחירת יועצים וספקים מקומיים ותמיכה לוגיסטית, כמו גם סיוע בפתיחת דלתות מול שותפים מקומיים. שר הכלכלה נפתלי בנט חנך את המרכז וקבע מזוזה בכניסה אליו ובהקשר זה אמר:  "סין וישראל משלימות אחת את השניה בצרכים הכלכליים ובטכנולוגיה. יש פוטנציאל אדיר לשיתוף פעולה בין המדינות והקהילות העסקיות. מרכז זה יהווה כתובת לכל חברה ישראלית שמגיעה לשנגחאי ואני מזמין את החברות הישראליות להגיע ולהשתמש בשירותיו".


חברות המעוניינות להשתמש בשירותי המרכז מוזמנות להרשם באתר "השער לסין" של מינהל סחר חוץ בכתובת www.israel-trade.net/china


אוהד כהן, מנהל מינהל סחר חוץ, מוסיף: "מרכז העסקים הישראלי בסין הוא כלי נוסף וייחודי העומד לרשות החברות הישראליות, לתמיכה בתהליך כניסתם לשוק הסיני, לצד קרן הודו סין לפתיחת נציגות שיווקית בסין, כמו גם תוכניות הרלוונטיות לכלל העולם בהן קרן הפרויקטים, תכנית כסף חכם ותכנית מאגדי התשתית".

מוקדם יותר היום, ביקר השר בנט בעיר נאנג'ינג שבמחוז ג'יאנגסו - המחוז העשיר ביותר בסין, שם הוא דן בקידום שיתופי פעולה עם מושל המחוז, חתם על שיתוף פעולה עם המחוז בתחום המים. בנט גם נפגש עם הנהלת חברת סונינג, החברה המסחרית הגדולה ביותר בסין, והזמין אותם לבנות שיתופי פעולה טכנולוגיים עם חברות ישראליות ולפתוח מרכז סקאוטינג ומו"פ בישראל.