אמריקאים קונים המון כל השנה, אבל יש יום אחד שבו הם ממש יוצאים משליטה: הבלאק פריידיי (יום שישי השחור). הוא נחגג ביום שישי שאחרי חג ההודיה והוא מציין את תחילתו של מרוץ הקניות לחג המולד - עוד חג שכבר מזמן מסמל תורים ב"בסט ביי" ולא את לידתו של ישו. מה שהחל בסוף המאה ה-19 וצבר תאוצה בשנות ה-60 של המאה ה-20 הפך עם הזמן לחג לאומי לכל דבר ועניין.


מצוות החג כוללות פתיחת חנויות מוקדם בבוקר כשעוד חשוך, לפעמים אפילו בחצות, כדי שמיד לאחר שסיימת את הביס האחרון של תרנגול ההודו תוכל לצאת עם המשפחה ולהמיס את כרטיס האשראי, בכל זאת - חג. בשביל מי שנמצא בארה"ב, המשימה ברורה: לוקחים נעלי ספורט, שכפ"ץ ורוח קרב ויוצאים לקניונים, שם תוכלו לחרף נפש שותיכם בעבור אייפון או לגו.


רק תיזהרו לא להירמס למוות על ידי ההמון, כמו אותו עובד "וולמארט" חסר מזל שבששנת 2008 נרמס על ידי הלקוחות ונהרג. אבל גם מי שלא נמצא באמריקה, יכול ליהנות מהחגיגה כי אמריקה לא פראיירית והיא לא תיתן לארנק שלכם לחמוק ממנה. לכן, לפני תשע שנים נולד חג נוסף, הסייבר מאנדיי (יום שני המקוון, בתרגום חופשי), שנחגג ביום שני שאחרי חג ההודיה ומעביר את בהלת הקניות לרשת.


בסייבר מאנדיי אשתקד נשברו שיאי קניות ברשת והגיעו לרכישות בסך 2.29 ביליון דולר(!). היתרונות ברורים: אתרי הקניות מציעים הנחות ענק ביום זה, הסיכוי להידרס על ידי ההמון השועט קטן, ואפשר לערוך את הקניות כשאתם במיטה עם פיג'מה, ועם הלפטופ, כמובן. הדילים עצמם נחשפים לרוב רק ביום החג עצמו, ואתרים רבים עסוקים בחיזוי ההנחות שיינתנו השנה באתרים הגדולים.


קניות מחו"ל הן אמנות נרכשת, בעיקר בעונת הסיילים, ויש הרבה פרמטרים שכדאי לקחת בחשבון: המידות השונות בבגדים, גודל המוצרים (למשל מוצרים קוסמטיים – לעתים נמכרות דוגמיות) וכמובן עניין המסים: על כל רכישה מעל 75 דולר תיאלצו לשלם מע"מ ומעל 500 דולר תצטרכו לשלם גם מכס. בשורה התחתונה: אם תעשו סקר שוק טוב ותתכננו את קניותיכם מראש, תוכלו לחסוך סכומים מרשימים.

דברו באחוזים

אם תיכנסו לסניף הדואר הקרוב לביתכם בכל זמן נתון, תראו כנראה ערימות חבילות מאסוס מאחורי הדלפק. כי מה לעשות, הישראליות אוהבות את האתר של ענקית האופנה הבריטית – ובצדק: הבגדים איכותיים, ההיצע האדיר, יש מגוון מידות, השירות יעיל, המשלוח חינם, זמני ההגעה סבירים והכי חשוב - המחירים נוחים (70% הנחה ניתנים באופן קבוע על מבחר מפתיע של פריטים המתעדכנים על בסיס יומי).


בסייבר מאנדיי אשתקד העניקה אסוס 30% הנחה על כל האתר, ונראה שגם השנה הם לא יאכזבו. ההמלצה שלנו? שימו לב למעילים - ביחס למחיר הנמוך, מדובר בהשקעה כדאית ביותר לחורף הזה, וגם לבאים אחריו.

www.asos.com 




 

חשמל באוויר

באמאזון, אחד מאתרי הקניות הגדולים בעולם, ההנחות נדיבות ומתחילות מוקדם. כדאי לעשות שיעורי בית לפני שקונים מוצר גדול כמו מחשב נייד או טלוויזיה, לקחת בחשבון עלויות נוספות ולוודא תאימות חומרה כדי לא לסיים עם משקולת נייר גדולה ונוצצת בסלון. בררו גם את נושא האחריות והטיפול במוצר - חברות מסוימות מציעות אחריות בינלאומית, ואחרות פשוט יבקשו מכם בעת הצורך לשלוח את המחשב התקול למילווקי על חשבונכם.


השנה תוכלו למצוא באמאזון הנחות מפתות על מוצרי אלקטרוניקה מבוקשים. דוגמאות? הנחה של 100 דולר על סדרת הלפטופים החדשה של אסוס,  10% הנחה על מחשבי לנובו, 50% הנחה על מגוון המדפסות, 40% הנחה על משחקי מחשב ועוד. כדאי לעקוב.



www.amazon.com

מיאו, חתולה
האתר הנפלא ModCloth מתחיל לצבור פופולריות בקרב חובבות אופנה ישראליות. אם המילים "וינטאג'", "פין אפ", "רטרו" ו"חצאיות עם המון המון חתולים עליהן" גורמות לך להחסיר פעימה, מדובר כנראה במקום שיעשה לך טוב. המחירים אומנם לא מגוחכים כמו באסוס, אבל יש תמורה. במחיר ממוצע של 50 דולר, תוכלו לרכוש שמלה, שסביר להניח שלא תמצאו בשום מקום אחר.


האתר משמש גם כמעין קהילה של חובבות אופנה, ולצד כל פריט ניתן למצוא ציון, שניתן לו על ידי הרוכשות, וכן תמונות שלהן לובשות אותו, כדי שתוכלו להבין איך הוא נראה בעולם האמיתי, לא על הבובה באתר. טווח המידות רחב ביותר, ויש פה מעבר לבגדים גם אביזרי בית, אקססוריז ותש כשיטים. בסייבר מאנדיי 2013 ניתנה הנחה של  20% על כל האתר, ורוב הפריטים השווים נחטפו בשעות הראשונות למכירה.
 
www.modcloth.com
זול, וזול יותר
אם חשקה נפשכן למרוח את הפרצוף במשהו צבעוני - הגעתן למקום הנכון בתאריך הנכון.  e.l.f מציעים איפור איכותי במחירים שאנחנו לא רגילות לראות בארץ. בשנה שעברה הם העניקו 50% הנחה, וכשכזו הנחה ניתנת על מוצרים, שגם מחירם המלא לא גבוה במיוחד, אפשר לצאת מפה עם חביות מלאות איפור בכלום כסף.

 

www.eyeslipsface.com
 
מחליפות צבעים


בקוסטל סנס אפשר למצוא פלטות ענקיות של צלליות בכל גוון שניתן להעלות על הדעת ובמחירים שבארץ הייתן מקבלות בהם צללית אחת במקרה הטוב. בשנה שעברה הם העניקו 50% הנחה על כל החנות.
 
www.coastalscents.com