אושיית הרשת חן טל, רק בת 26, היא הוכחה חיה לכוחן של רשתות חברתיות. עד לפני שנה וחצי טל עוד הייתה בחורה אנונימית, אבל אחרי שהורידה את בגדיה וחשפה את גופה לעיני מאה אלף עוקביה בפייסבוק, באינסטגרם ובבלוג שלה, היא הפכה לאחת הנשים המפורסמות במדינה ולסוג של תופעה. עד כדי כך, שהשם שלה מוזכר בחוגים לתקשורת באוניברסיטאות ברחבי הארץ.


בלי חוזה דוגמנות, ניסיון במשחק או עבר בתוכנית ריאליטי, ואפילו בלי סוכן או יד מכוונת, בשנת 2013 דורגה טל על ידי גוגל ישראל במקום השני במצעד
"תופעות הדיגיטל" הפופולריות ברשת. את 2014 הצליחה חן טל לסיים בראש רשימת החיפושים הכי פופולריים של סלבס בגוגל ישראל. בין היתר, בעקבות

התמונות האחרונות ששחררה לרשת כמחווה לא מצונזרת לתמונות העירום הנודעות של קים קרדשיאן.

"עשיתי שיתוף פעולה עם הבלוגר עומרי חיון במטרה לשבור את האינטרנט ולהוכיח לכולם שבזכות שני ציצים אפשר לעורר סערה גדולה ברשת", טל מספרת כעת בראיון ל"מעריב המגזין". "ידעתי שיהיו ביקורות רעות, אבל הוכחתי מה שרציתי. מיליון וחצי איש נכנסו והקליקו על מנת לראות את התמונות, שהגיעו גם לאתרי בידור נודעים בעולם. אני אושיית רשת. בישראל לא קיימת תופעה כמוני, אבל בחו"ל זה דבר שכיח. יש מאות נשים כמוני שנודעות ברשת.
בישראל זה משהו לא רגיל. אנחנו מאוד שמרנים, וקשה לנו לקבל פרובוקציות. אפשר לומר שאני חלוצה פה בארץ".

איך את מתמודדת עם הביקורת?
"הביקורות הרעות לא מעניינות אותי. אני כל כך בטוחה במי שאני ובמה שאני שווה. כל המשפחה, החברים והאהובים שלי יודעים מי אני. אם ילד בן 16 כתב
שאני זונה, מה אכפת לי. גם אם בחורה בת 30 תבקר אותי, זה לא מעניין אותי. אם אני בושה, אז למה את עוקבת אחרי? ולמה את נכנסת לראות את התמונות? כל הבריונות ברשת מזינה אותי בסופו של דבר. למדתי להתעלם, פיתחתי עור של פיל, וזה מה שגורם לי להישאר בתודעה".

גם הורייך תומכים בתמונות הפרובוקטיביות הללו?
"המשפחה מקבלת, לא תומכת. בהתחלה הם הרימו גבה, אבל הם לא היו מופתעים מהתופעה של חן טל כי הייתי תמיד ילדה מרדנית. כמובן שהם שאלו
אותי 'למה את צריכה את זה'. אבל לשמחתי אני לא חיה את חיי כפי שמצפים ממני, אחרת הייתי אדם אומלל".


"לא חיה את חיי כפי שמצפים ממני". צילום: אינסטגרם

"לא כוכבת פורנו"

"בתור ילדה הייתי בעייתית, מבריזה משיעורים, עברתי שלושה תיכונים שונים וסיימתי בקושי רב בגרות", מעידה טל, במקור מפתח תקווה, אחות לשני אחים. אביה הוא הבעלים של חברה לייצור ויבוא מזון וציוד לבעלי חיים ולאמה יש רשת של חנויות לבעלי חיים. "למרות שגדלתי בבית צנוע ומוסרי עם משמעת של לימודים וצבא, יצאתי הכבשה השחורה", אומרת טל. "תמיד מרדתי והלכתי ראש בראש עם ההורים שלי. לא עשיתי צבא בגלל שסבלתי מהפרעות אכילה. הייתי אנורקסית. אושפזתי בתל השומר, שקלתי 38 קילו ואני 1.74 מטר. זה מעט מאוד. הבנתי שמשהו לא בסדר איתי. לא הקאתי, אבל לא אכלתי כלום. אז התחלתי לאכול קצת יותר ויצאתי מזה".

טל פרצה לתודעה הציבורית במאי 2013 לאחר שסרטונים ותמונות אינטימיות שלה פורסמו בוואטסאפ ובבלוג שלה ברשת. "לפני הבלוג התחלתי ליחצן מועדונים, ויום אחד החברה שלי לקחה ליפסטיק ורשמה לי על החזה את שם המועדון", היא מספרת. "העליתי סלפי של זה לפייסבוק וקיבלתי 80 לייקים. בזמנו זה היה המון עבורי. הבנתי מיד שיש פה איזה קטע. מאז בכל יום שלישי העליתי תמונה עם בגד ים שונה, והלייקים רק עלו. אחרי שנה עלו העוקבים ל-10,000, וגיא לרר פנה אלי שהוא רוצה לעשות כתבה ב'צינור לילה' על אנונימים עם המון עוקבים. זאת הייתה המדיה הראשונה שלי. מאז זה פשוט נסק. הבלוג זכה להצלחה. הפוסט הראשון זכה ליותר מאלף איש שנכנסו לקרוא מה יש לחן טל לומר. הבלוג עלה אחת לשבוע ובו כתבתי על דברים שאני עוברת, הפרעות אכילה שמהן סבלתי, גברים, כסף, מסיבות. דיברתי על הכל בלי בושה".

משם הדרך הייתה קצרה לבלוג בפורטל של בלוגר הרכילות והבידור עומרי חיון. "הבלוג נתן לי עוד חשיפה וגם מקום לפן יותר אישי", היא מספרת. "ידעתי איך לתעל את פלטפורמת העוקבים לחשיפה על מנת להיכנס לתודעה". 

איך זה שאין לך בעיה לחשוף את גופך בפומבי?
"למה לא להצטלם בעירום, מה יש לי שאין לאחרות. שני ציצים שיש לאמא של כל אחד מאיתנו או לאחות או לסבתא. אני לא חושבת שיש לי במה להתבייש. אני הכי פתוחה על הסט כשאני מצטלמת בעירום. אני לא הכי כוסית שיש, כי יש לי צלוליטיס ואני לא הכי יפה, האף שלי שבור והאוזן שלי עקומה. יש בי פאקים ואני לא מושלמת, אבל זה כל החן שלי. אני לא עוד דוגמנית שמנסה להיכנס לתעשייה. הקסם שלי הוא האותנטיות שלי וזה שאני ממוצעת ובגלל זה אנשים מאוד מתחברים אלי".

מה תסבירי לבת שלך בעוד כמה שנים כשהיא תיתקל בתמונות העירום של אמא שלה?
"אני ריאלית. אני יודעת שתופעת חן טל לא תישאר עוד הרבה זמן, ואין לדעת לאן זה ילך. עד שהבת שלי תגיע לגיל שהיא תבין על מה מדובר, אני כבר לא אהיה בכותרות. למה, כוכבות הפורנו הידועות בעולם לא נשואות ואין להן ילדים? וזה אומר בהכרח שילדיהן ימשיכו את דרכן? ממש לא".

את מגדירה את עצמך כוכבת פורנו?
"לא ולא, אני כוכבת פרובוקטיבית. לא פורנו. לעולם לא הייתי עושה סקס באינטרנט".

"הייתי חן טל וביי"

בינואר 2014 חוללה טל סערה כאשר התברר שפוסט שפרסמה בבלוג שלה, שעסק במחלת הסרטן שבה לדבריה לקתה בגיל ארבע, לא היה ממש טקסט מקורי שלה. ימים לאחר הפרסום חשף אתר "מאקו" כי טל העתיקה את התיאור מאם ישראלית של ילדה חולת סרטן, שפרסמה את דבריה באתר האגודה למלחמה בסרטן. "כן, טעיתי, למדתי והתנצלתי בפני מי שצריך", אומרת טל כעת. "לא באמת חשבתי שזה יתגלה. השתמשתי בינואר 2014 בטקסט של אמא שהבת שלה הייתה חולת סרטן. לי לא היה שום קשר למחלה הנוראית הזאת. כשזה התגלה, כבר היו לי 70 אלף עוקבים. לא ידוע לי איך זה התגלה ועל ידי מי. אבל אחד האתרים הנודעים עשה עלי עליהום, העלו ביממה אחת שישה אייטמים שונים על הפרשה. לפרסומים השונים של הפרשייה הזאת היו כמעט כ-400 אלף צפיות".

לפני המחווה לקים קרדשיאן הופצו תמונות עירום שלך לרשת. הייתה לך יד בדבר?
"ממש לא. הנייד שלי נגנב, והתמונות שלי התפרסמו. תחילה בוואטסאפ ומשם זה עבר לרשת. אני מתעוררת בוקר אחד ורואה ים של שיחות והודעות ומקבלת תמונות של עצמי בעירום. כבר היה לי בלוג ועשרות אלפי עוקבים. הייתי בהלם באותו יום. לא ידעתי איך לאכול את זה. הופצו תמונות עירום אישיות שלי. זה שונה כשהוצאתי תמונות פרובוקטיביות יזומות שלי. בכיתי המון, חשבתי מה ההורים שלי יגידו על זה. ההורים שלי חששו שמא אנסה לפגוע בעצמי בגלל שהתמונות שלי הופצו. הורדתי פרופיל. יום למחרת עוד תמונה הופצה ועוד תמונה. אז הבנתי שזה לא ייגמר פה ויפרסמו את כל מה שיש לי בנייד. היו לי שתי אפשרויות: לרדת למחתרת ולהתאבל או לעמוד ולהגיד: 'אוקיי, אז ראיתם ציצי. סו וואט, כולה ציצים'. רשמתי לכל העוקבים: 'כן, זאת אני מהתמונות'".


קים קרדשיאן. ההשראה. צילום: רויטרס

אז בעצם הכל היה לטובה?
"בראיון הראשון שעשיתי באחד האתרים היו לי למעלה מ-400 אלף צפיות. פפראצי ראשון שלי בבית קפה זכה ל-200 אלף צפיות. בר רפאלי לא מקבלת כמות כזאת של צפיות. קיבלתי תוכנית בערוץ אגו ששודרה במעברונים. נכנסתי לרכילויות של אתרים שונים, אנשים התחילו לראות בי סוג של סלב. בגיא פינס וגיא לרר סיקרו אותי, ואושרת קוטלר בחדשות 10 עשתה עלי כתבת מגזין. באוניברסיטאות מלמדים עלי בחוג העוסק באיך הרשת מנצחת את המדיה ומספרים איך בחורה אנונימית הגיעה לאן שהגיעה בזכות פרובוקציה. ניסים משעל הזמין אותי לראיון יחד עם חברת הכנסת יפעת קריב, שיצאה בהצעת חוק של עד חמש שנות מאסר למי שמפיץ תמונות עירום של אדם אחר ללא רשותו. הצעת החוק אושרה. קיבלתי לאחרונה פינה קבועה ב'מה אותם שומעים' בערוץ 24 . והיד עוד נטויה".

ומה עם זוגיות? את עדיין עם אליאב אוזן מ"האח הגדול"?
"אליאב ואני חברים טובים עוד מלפני שהתפרסם בבית 'האח הגדול', אבל מעולם לא היה לנו קשר רומנטי. כל הפרסומים על קשר רומנטי הם שקריים. אבל אני כן אחשוף שאני נמצאת בזוגיות חדשה כבר חודשיים עם בחור אנונימי בן 28. יש לנו חיבור פסיכי. לא ציפיתי שאזכה לכזאת אהבה. הוא לגמרי תומך בעבודה שלי כי הוא יודע שכולם רואים את התמונות, אבל אני חוזרת רק אליו הביתה. זה אבסורד כי אין לו פייסבוק או אינסטגרם. בסופו של יום אני ילדה טובה. כולם חושבים שאני דופקת שלוש אורגיות ביום, אבל בשנה האחרונה שכבתי עם שני גברים בלבד. אני מאמינה באהבת אמת, אני מאמינה באגדות של דיסני".


“מעולם לא היה לנו קשר רומנטי". עם אליאב אוזן. צילום: אינסטגרם

אז למה בעצם את צריכה את כל הרעש הזה? לאן כל זה מוביל?
"אני אוהבת תשומי, אני אוהבת יחס ולייקים. כולנו אוהבים להרגיש מוחמאים. אני עושה את זה בשביל זה. אני גם עובדת בימים אלה על ספר. הספר נכתב עלי. ספר שעוסק בכל פרט ופרט מחיי. לא יהיו בו תמונות עירום. הספר מתואר לפרטי פרטים, כך שאין צורך בשום תמונה להמחשה. זה ספר מאוד סקסי שייקרא 'הבת של השחנטל'. אחרי שהספר ייצא לאור, אני אסיים את תפקידי ואומר: 'אני הייתי חן טל וביי'".