"ביום שישי האחרון הגיעה עינת מדני, המוכרת יותר בשם הבמה שלה "נתי שהילדים אוהבים", להופעה בכיכר אורדע ברמת גן. מרגע שעלתה לבמה, לבושה בדמות "נתי", נראה היה שישנו חיבור שקשה להסביר בינה לבין הזאטוטים. הילדים אהבו אותה, זה בטוח, אבל יודעים מה? נראה שלא פחות מכך גם ההורים, ואפילו ראש העירייה, ישראל זינגר, שהצהיר מיד לאחר המופע "חבל שלא הבאתי את הנכד".



המופע, שזכה לשם "נתי, הגעתי, הופעתי", הוא מופע הביכורים של מדני בת ה-30, תושבת ראש העין. היא החלה לעבוד עליו לפני מספר חודשים, לאחר שבשנים האחרונות התמקדה בהופעות בימי הולדת. "בשבילי לשמח ילדים זו שליחות", היא מסבירה ועיניה נוצצות. "הם נותנים לי כוח ואנרגיות, וכשאני חוזרת מיום הולדת או מהופעה, אני בעננים. אני חושבת שילדים הם הקהל הכי אמיתי וכן שיש. האינטראקציה שלי איתם גורמת לי להרגיש שאני מגשימה את הילדה שבי".


מדני מרצינה מעט, ומוסיפה בהקשר זה: "הילדות שלי לא הייתה רגילה, ומשהו בה הלך לאיבוד. כשהייתי בת 14 אבא עזב את אמא והותיר אותה כמפרנסת יחידה של חמש ילדות. מצאתי את עצמי נשאבת לעולם של המבוגרים, והייתי צריכה לצאת לעבוד ולממן את עצמי. כיום, כשאני רואה את הילדים שלי, אני מאושרת בשבילם - כי אני יודעת שתהיה להם ילדות יפה יותר מזו שהייתה לי".



איך הילדים שלך מתייחסים אלייך כשאת בדמות? בשבילם את "אמא" או "נתי"?
"הם מאוהבים בדמות של נתי. הבת שלי מכירה את כל השירים בעל פה, וכשהם רואים אותי בתחפושת הם קוראים לי נתי, ממש נכנסים לזה. בכלל, הילדים ובעלי הם המפרגנים הכי גדולים שלי, וכשאני רוצה לבדוק שיר חדש אני תמיד בודקת אותו עליהם קודם". 


את דרכה על הבמה החלה מדני כבר בגיל שש, כשהחלה ללמוד ריקוד. "תמיד הייתי מחפשת את הבמה ורוצה להופיע, ובעיקר לרקוד. אחרי הצבא החלטתי להגשים את החלום והצטרפתי לצוות בידור במלון באילת. הייתי די ביישנית, אבל העבודה עזרה לי להיפתח, וככה התחלתי להתנסות בתחומים נוספים על הבמה, כמו משחק ושירה, ולא רק ריקוד".
 

"בשבילי לשמח ילדים זו שליחות". מדני. צילום: כריזמה פיקסל

בהמשך נרשמה ללימודי משחק, ובמקביל השתתפה בפרסומות ובהצגות למבוגרים וגם לילדים, עד שהבינה שעולם הזאטוטים מושך אותה יותר. דמותה של מדני ב"נתי, הגעתי, הופעתי", היא של ילדה מצחיקה וקצת מבולבלת, שפוגשת במהלך המופע דמויות שונות, שלהן היא מסייעת. "לאורך המופע אנחנו מעבירים תכנים חינוכיים בדרך הומוריסטית, כמובן בלי שהילדים ירגישו ש'מטיפים' להם".


את מרבית שירי המופע כתבה והלחינה בעצמה. "לא למדתי את זה אף פעם", היא מודה. "אבל תמיד כתבתי למגירה. במהלך ההריונות הצורך לכתוב ולהלחין מאוד התחזק אצלי, מסיבה שלא פענחתי עדיין. פתאום הכתיבה זרמה לי, וזה תמיד מגיע אצלי כבר ביחד עם המנגינה".


המופע נכתב ובוים על ידי נתן נתנזון, שברזומה המקצועי שלו נמצאים פרויקטים מוכרים רבים, ביניהם "בלי סודות" ו"זהו זה", כמו גם כתיבה של מספר מופעים לילדים.


"נפגשתי עם נתי כמה פעמים עד שהחלטתי לעבוד איתה על המופע", אומר נתנזון. "עשיתי את זה כי ראיתי שיש פה פוטנציאל. מבחינתי נתי יכולה לעשות את קפיצת המדרגה ולהיות כוכבת ילדים בליגה ארצית. אני מכיר לא מעט כוכבים שלא הצליחו, בגלל שהם לא באמת אהבו ילדים, והילדים מרגישים את זה. כדי לזכות באמון שלהם, אתה חייב לאהוב אותם, אין חוכמות. ונתי? אני חושב שאי אפשר לפספס את זה. היא מאוהבת בילדים, והם מחזירים לה המון אהבה".


מלבד בימויו של נתנזון, זכתה מדני לשחקן חיזוק נוסף: השחקן מתי אטלס ("לחיי האהבה", "השיר שלנו"). "כשקראתי את התסריט הרגשתי שיש פה לב מאוד גדול", הוא אומר. "אני מתחבר לפרויקטים שיש בהם ערכים נכונים, של חברות ואהבה. בשנים האחרונות יש לי 'גוזלית' קטנה משלי, וזה חשף אותי לעולם הזה של הילדים, ככה שאני שמח לקחת חלק בהפקות מהסוג הזה".


מדני, אמא לאגם בת השלוש ולאורי בן שנה וחצי, נשואה לד"ר אייל מדני, המוכר מתכנית הרדיו שלו, "החצר האחורית" (רשת ב'). השניים נפגשו בהצגת ילדים שבה היא הופיעה. "הלכתי עם שני הילדים הגדולים שלי להופעה שהיא שיחקה בה בתפקיד של ארנב", מספר הבעל הגאה. "אחרי ההופעה הילדים ביקשו שנלך אליה כדי לבקש חתימה ומאז הכל היסטוריה. "יש לה דבר שאי אפשר ללמוד אותו, קוראים לזה קסם אישי. היא פשוט שבתה אותי".