מבחינה רפואית נטו, הקריירה של ג'ון האם נמצאת כעת תחת אזמל המנתחים. מאחר שהקדנציה שלו כדון דרייפר, האלפא מייל האולטימטיבי ב"מד מן", תסתיים בשנה האזרחית החדשה, האם נחוש להוכיח שהוא שחקן הרבה יותר ורסטילי מהדמות החד־ממדית שגילם במשך שבע שנים.

ההופעה של השחקן הנאה בן ה־43 ב"יומני הרופא הצעיר וסיפורים אחרים", מיני דרמה בריטית מוערכת, לצד דניאל רדקליף (כוכב סדרת סרטי "הארי 
פוטר"), שעשה הסבה מוצלחת מדמות אייקונית לצעירים לקריירה משגשגת כשחקן דרמטי על הבמה ועל האקרנים כאחד - אמורה לזכות את האם בנקודות בונוס חשובות.


"עבור מישהו כמוני, שידוע בעיקר מתפקיד אחד, זה נחמד להיות מוכר בזירה אחרת, אם אפשר לומר כך. אני חושב שדניאל גם הרגיש ככה", אמר האם, שבנוסף כיהן כאחד ממפיקי הקומדיה האפלה, בראיון ל"אורלנדו סנטיננטל".

"באחת השיחות הראשונות שלנו, כשניסיתי לגייס אותו לפרויקט, אמרתי לו: 'תראה, אם יש מישהו שמבין מה זה להיות בנעליים שלך, כלומר להיות מוכר מגילום של דמות אחת בלבד, זה אני'".

"יומני הרופא הצעיר" בת הארבעה פרקים - שבינתיים קיבלה אור ירוק לעונה שנייה - מבוססת על סיפורים אוטוביוגרפיים של הסופר והמחזאי הרוסי 
מיכאיל בולגקוב. במרכז הקומדיה השחורה, המתרגשת בשנים 1918-1917, ניצב ד"ר ולדימיר בומגרד (רדקליף), הנזכר בתקופת המהפכה הרוסית, שאותה בילה בצעירותו בבית חולים כפרי נידח, והתמודדותו עם ההתמכרות למורפיום

הרופא חסר הניסיון נזרק היישר לקלחת, ותוך זמן קצר מגלה שהוא לא בשל דיו לטיפול בקהילה הביזארית שעוטפת אותו ולהתמודדות עם האתגרים הרפואיים המורכבים שניצבים בפניו. מאחר שהרופא האידיאליסט מתקשה להתמודד עם החולים הפרימיטיביים ועם שדיו הפנימיים, הספקות המכרסמים בו על יכולותיו, והאחריות העצומה על כתפיו, הוא פונה לעזרת עצמו העתידי - הבוגר ממנו ב-16 שנה (האם).

"הניסיון לאזן בין ההומור לסיכונים של חיים ומוות, הקיימים בזמן מלחמה (המהפכה הרוסית, א.א) והקדורניות של המצב הנפשי העגום של הגיבור הוא מאוד מורכב". לא פחות מורכב מכך עבור האם, היה השמירה על ארשת פנים רצינית בזמן שהוא מאמץ מבטא בריטי כבד, במהלך הסצינות עם רדקליף.

"זה נשמע לכאורה מאוד קל, אבל היה קשה למדי במציאות. גדלתי על המערכונים של מונטי פייטון, וחשבתי לתומי שלא תהיה לי בעיה לדבר במבטא בריטי, אבל מהר מאוד למדתי על בשרי כמה טעיתי. במיוחד כשאתה מוקף בצוות נפלא של שחקנים בריטים, אז הפחד משתלט עליך ואתה חושש להתפדח. איכשהו עברתי את הקטע הזה בשלום", מתוודה האם.

קטע נוסף, לא פחות מביך ואף משעשע, הייתה הסצינה באמבטיה שחולקים שני הכוכבים. "הבעיה הייתה שמדובר בסצינה מאוד דרמטית ומשמעותית בעלילה, ניתן לומר טרגית. אני חושב שהתסריטאים רצו לבחון אותנו בסיטואציה ועמדנו בכך בכבוד. יאמר לזכותם שהתמונות שהופצו מהסצינה עשו לנו שירות נפלא בקרב הקהל".

"יומני הרופא הצעיר וסיפורים אחרים". כל הפרקים. החל מרביעי, 31.12, בקטגוריית VOD Xtra, בחינם ב-HOT VOD.