ככל שזה נשמע אבסורדי, זאת המציאות האפורה המסתתרת מאחורי הזוהר המנצנץ למרחוק - כל המתקשרים למוקד שירות הלקוחות של חברה חולונית בענף הרכב, אינם מקשרים בין הקול האנונימי שמשיב להם לבין סדרת טלוויזיה פופולרית, אפילו אם הם צופים בה באדיקות. זה מה שקורה כעת להדר רצון־רותם, הזכורה  לטוב כליילה, אשתו הערבייה של אסי כהן מ"חטופים", שבעודה מככבת כקרן פלח, סגנית ראש המוסד בעונה השנייה של "תא גורדין", נאלצה לשוב עם קולה הנעים והמדוד למוקד השירות, כי עם תהילה, כידוע, עדיין לא הולכים למכולת.



"עבדתי שם לפני חמש שנים, עד שקראו לי מסטודיו יורם לוינשטיין לעשות את התפקיד הראשי במחזמר 'סיגל'", משחזרת רצון־רותם. "לשמחתי, נראה שהשארתי שם רושם מאוד טוב, וכששמעו שאני פנויה, אפשרו לי לחזור".



את לגמרי אלמונית לפונים למוקד השירות?

"לא לכולם. יש כמה שיודעים והגעתי איתם אפילו להתכתבות בוואטסאפ. לך תסביר להם שכבר לפני שנה צילמנו את העונה הנוכחית של 'תא גורדין', ורק עכשיו זה עולה".



עם תפקיד שהוא חידוש לגבייך.



"קרן פלח הוא התפקיד הראשון שלי שיש בו הרבה כוח והוא משדר עוצמה. זאת בחורה המפגינה סמכותיות בסביבה גברית, ומודעת למבטים של הסביבה אליה, כולל של אלה שלא הכי מפרגנים לעובדה שאישה הגיעה למעמד כזה גבוה במוסד. לא רק שזה לא מרתיע, אלא מעודד אותה להמשיך בדרך שלה מול ראש המוסד, שאותו משחק עמי ויינברג ושר הביטחון, שאותו משחק יגאל נאור, הנותנים לה גיבוי מלא".



הופעתך ב"תא גורדין" שונה לחלוטין מ"חטופים".



"אם שם לבשתי גלבייה בתור ליילה, כאן, בתפקיד קרן, הדורש הפגנת סמכותיות, רואים אותי בהופעה מחויטת ואלגנטית, כשהכל צריך להיות טיפ טופ, ובדיבור היא קצרה נורא, והכל אצלה הולךבתכלס ודוגרי, לפי מה שהכתיבו יוצר הסדרה, רון לשם, והבמאי דני סירקין".



וכטיפוס?

"קרן היא אדם שמאוד מאמין בדרך שלו. גם אם היא נאלצת לדרוס אנשים בדרך, זה לא כל כך מעניין אותה כשהיא יודעת שעליה להשיג את המטרה שלה. בקיצור, בדרכה חסרת המעצורים, היא לא מתעכבת על רגש, בניגוד מוחלט לליילה. היא עד כדי כך נאמנה לתפקיד שלה, שאם למען השגת המטרה עליה להרוג, היא לא תירתע מכך".



מה בין קרן לבין הדר?

"גם אני חדורת מוטיבציה, אם כי לא בצורה כזאת. אין חשש שאהרוג כדי להשיג משהו".



ובאשר לאביב אלוש, שלא מפסיק לחזר אחריך ב"תא גורדין"?

"יש משהו לא פתור בין הדמות שהוא משחק לדמות שאני משחקת. זה משהו שקרן רוצה לסמן עליו וי, אבל רק כשהיא תחליט לעשות את זה. ברגע שמתחשק לה, מתאים לה לבעוט אותו החוצה כשהוא די נטול בגדים. היא עושה את זה כדי להראות שהיא הגבר במערכת היחסים ביניהם".



אם סירבת לסצנה נועזת עם השחקן ההוליוודי ג'ייק גילנהול ב"חקירה מעבר לקווים", קל וחומר עם אביב אלוש?

"זה לא ככה. שם הייתה סצנה שלא הכי התלהבתי לעשות אותה, למרות שהייתי חתומה על חוזה. להפתעתי, הבמאי גאווין הוד היה כזה נחמד שהוא ויתר לי".



עשית אחלה תפקיד כאחות יעל בהצגת "לא ביום ולא בלילה" בהבימה, שאותו שיחקת ישר אחרי שכיכבת שם במחזמר "סיגל". מדוע נעלמת מאז מהבימה?

"מהבימה – כן, אבל לפני שנה בדיוק הופעתי בתפקיד פאטמה במחזמר 'כלה על הנייר' בחג המחזמר בת ים. די אכזב אותי שלא היו לי תפקידים נוספים בתיאטרון. אני מרגישה שיש לי המון מה לתת על הבמה, אבל במקצוע שלי שום דבר לא בטוח. אני מאוד מתגעגעת לבמה, אם כי כעת, בחודש השישי להריון שני, לא מסתדר לי לשחק עליה".



רצון רותם (37) גדלה בהוד השרון במשפחה ממוצא תימני. עם כל כשרון המשחק שהוטמע בה, להפתעתה היא לא התקבלה לתיאטרון צה"ל. "זה גרם לי אכזבה וכעסים", היא נזכרת. "אחרי שהשתחררתי משירות צבאי במודיעין, ארזתי את החפצים וטסתי למיאמי, שם שהיתי שלוש שנים. בעצם, לקחתי לי פסק זמן כדי לבחון אם התשוקה למשחק עדיין בוערת בי".



והיא בערה?

"הספיקו לי שם שני שיעורים בגרפיקה ממוחשבת כדי להבין שמקומי במשחק ובארץ".



מאז סיום לימודיה בסטודיו של יורם לוינשטיין, הקריירה של רצון-רותם לא רציפה, אבל מקושטת ביציאות בינלאומיות. כך הופיעה בתפקיד מריה מגדלנה בהפקת טלוויזיה קנדית; בתפקיד עובדת סי.איי.איי ממוצא מרוקאי בסרט ההוליוודי "חקירה מעבר לקווים"; במותחן טלוויזיה גרמני, שהיה מבוסס על ספרה של בתיה גור, "רצח בבית לחם" ובאופרת סבון פולנית.



עכשיו תספרי שבסרט ההוליוודי היו לך סצנות עם מריל סטריפ ואלן ארקין.

"אתה יודע מה? אומנם היינו באותו סרט, אבל אפילו לא ראיתי אותם. בחודשיים שבהם הצטלמתי במרוקו כבת זוגו של ג'ייק גילנהול, הם הצטלמו בלוס אנג'לס. אולי ניפגש בפעם אחרת".



רצון-רותם, אמא לנלי בת השנתיים,  מתגוררת ברחובות, עירו של בעלה, יאיר, מדריך קפוארה במקצועו. "להיות נשואה למישהו העובד עם ילדים, זה חלום", היא אומרת.



גם את בעניין?

"במצבי הנוכחי, עם הבטן, עדיף שאפילו לא אתקרב לזה".


 
"תא גורדין", מדי חמישי, 22:45 , yes אקשן