קשה לדעת איך לבלוע את ״ממון״, הסדרה הנורווגית החדשה שעלתה אתמול לשידור באקסטרה הוט vod. בעצם בחצי השעה הראשונה קשה להבין מי נגד מי. יש משהו מרופט, עממי בהופעה הנורדית, כמו שראינו גם בסדרות סקנדינביות אחרות (למשל ״הגשר״ שמנתרת בין דנמרק לשוודיה), ומקשה גם כאן, לפחות בהתחלה, על הנסיון למצוא ידיים ורגליים בתוך הבלגן. בסדרה מככבים עורכת דין מהודרת בערך כמו אדון עיתונאי, ושניהם נראים כל הזמן כאילו התעוררו הרגע משינה. אט-אט מתפזרים הערפילים, לא לגמרי, צריך לציין.




לקצב התפתחות העלילה לא בוער דבר. עד שמתברר שהעיתונאי חושף פרשיית שחיתות שבמרכזה נמצא לא אחר מאשר אחיו, עובר כבר חצי פרק. ופתאום קפצנו חמש שנים קדימה, כשבמהלכן, כך אנו למדים רק באופן מרומז שהעיתונאי קצת ירד מהפסים, עבר למדור הספורט (ולהיכן ילך עיתונאי שירד מהפסים אם לא למדור הספורט), ובגלל הצער שנגרם לו על מות אחיו, הוא מזהיר נשואי תחקירים בעיתון על האמור להתפרסם למחרת.



ועל אף תחושת הטשטוש הזאת, ״ממון״ תופסת אותך. ההצצה הלא שגרתית לתוככי הבית הנורווגי ולמערכת העיתון. התנגנות צלילי השפה הלא מוכרים – מעט הפוגה מרחובות הכרך האמריקאי, והאנגלית האמריקאית, והאמריקאית האמריקאית. בנורווגיה אגב, זכתה הסדרה להצלחה מסחררת והיא נחשבת לסדרה השנייה הנצפית ביותר בתולדות הטלוויזיה המקומית. היא גם חודשה לעונה שנייה. גם במדינות אחרות באירופה זכתה הסדרה לתגובות נלהבות ולאחרונה אף נרכשה בידי רשת FOX ליצירת עיבוד אמריקאי.



לפחות על פי פרק היציאה לדרך, מפזרת ״ממון״ הבטחות מסקרנות לעלילה לא שגרתית. הפרקים הבאים יגלו אם היא עומדת בהן, אף כי לא בכל סדרה מכונית מזנקת מעל צוק לתוך אגם, בהוראת אדם שהתאבד בירייה חמש שנים קודם לכן וכעבור רגע מתאבד בירייה נהג המכונית בעצמו. בקצב הזה אתה תוהה איך בכלל מישהו בנורווגיה נשאר בחיים. קצת מטורלל העסק הזה.