רשות הדיבור לבנקאים: סך כל ההכנסות הכספיות משני הסרטים הראשונים בסדרת "לילה מוטרף במוזיאון" מתקרב למיליארד דולר. מה כבר יכול להיות רע בניסיון הלגיטימי לעשות עוד כמה גרושים מהמותג הקולנועי המצליח הזה, ש־ 100 מיליון צופים כבר טעמו בעבר את טעמו התפל?



החלק השלישי להרפתקאותיהם של המוצגים המפוסלים בשעווה, שמתעוררים לחיים בשעת ליל, מוליך את העלילה ממרתפי המוזיאון לתולדות הטבע בניו יורק אל מרתפי הבריטיש מוזיאום בלונדון. כל זאת, על מנת לעשות עוד סיבוב של צחוקים מההיסטוריה האנושית. אלא שעל צחוקים קשה לדבר בעקבות צפייה ב"סוד הקבר", שהוא משמים כמו כל בית קברות.



כיתת ילדים, שהצטופפה ביום חמישי האחרון בחשכת קולנוע רב חן דיזנגוף בתל אביב, לא השמיעה ולו צחקוק אחד במהלך ההקרנה. כך שקשה להבין אל איזה קהל מטרה כיוונו הפעם מפיקי הסרט. בן סטילר היבשושי שוב מוביל את חבורת הפסלים (פלוס קוף קטן), היוצאת למסע ארוך על מנת להבטיח לעצמה חיי נצח, אם רק יצליחו לפצח איזשהו סוד נורא שמקורו בפירמידות במצרים. נספח מפתיע למסע המסוכן הזה הוא לנסלוט, המפורסם באבירי השולחן העגול של המלך ארתור, שנודע בעוז לבו, כמו גם בטיפשותו התהומית. וגם זה כבר לא מצחיק. איזה מזל שמפיקי הסדרה הודיעו מראש שזהו הפרק החותם אותה.