כמה חודשים אחרי “המבול" של דארן ארונופסקי, בכיכובו של ראסל קרואו בתפקיד נח, יצא לאקרנים אפוס תנ"כי עתיר ממדים/תקציב נוסף, אף הוא מז’אנר ה"הרפתקאות עם חרבות וסנדלים", וגם הוא כמובן מצולם בשיא פאר התלת־ממד. ב"אקסודוס: אלים ומלכים" של רידלי סקוט ("גלדיאטור") אנחנו מקבלים את כריסטיאן בייל בתפקיד משה, המנהיג המתריס שמתקומם נגד פרעה המצרי רעמסס (ג'ואל אדגרטון) ומוציא 600 אלף עבדים למסע היסטורי של בריחה ממצרים בדרך לארץ המובטחת. סקוט צילם את הסרט ב־ 74 ימים עם שש מצלמות תלת־ממד כשהתוצאה כמובן מלאה בסצנות קרב ענקיות, צילומים פנורמיים של ערים עתיקות, וכמובן ספקטקל קולנועי מרהיב של עשר המכות. אומרים שכל זה לא עוזר להפיג את השעמום של הסרט.

אבל אנחנו באנו לעסוק בבייל, ולא ב"אקסודוס". רבים תהו איך יכול להיות שהשחקן האנגלי, שנחשב אחד הכוכבים הגדולים בהוליווד, לא שיחק עד כה בסרט של רידלי סקוט. בייל סיפר שהוא וסקוט דיברו על לעבוד ביחד לפני חמש שנים. כשהבמאי שלח לשחקן את התסריט של "אקסודוס: אלים ומלכים", בייל התלהב והשניים סיכמו שהוא יככב בסרט. הם נפגשו מיד בתום צילומי "חלום אמריקאי". לפגישה הגיע בייל מלא יותר מבדרך כלל, שכן הוא טרם הוריד את המשקל שהעלה לצורך סרטו של דיוויד או. ראסל, וראשו עדיין היה מגולח (כדי לייצר אפקט אמין של תסרוקת הלוואה וחיסכון). לטענתו, סקוט התאמץ לא להראות כמה הוא מבועת מהמראה שלו, אבל כנראה שהוא התגבר, כי בייל אכן נכנס לנעליו של משה, ולטענתו, הסרט, שעלה אצלנו לאחרונה, מציג את משה אחרת מהמקובל.
 
“אתה לא יכול להיות יותר הסטון מצ’רלטון הסטון", אמר בייל, כשהוא מתייחס ל"עשרת הדיברות", סרטו ההוליוודי הקלאסי של ססיל ב. דה מיל משנת 1956 , שבו גילם הסטון את משה, ויול ברינר שיחק את רעמסס השני. בייל הציג את משה כ"איש מוטרד וסוער", כהגדרתו. “נראה לי שיש סיכוי טוב שהאיש היה סכיזופרני", הוסיף במסיבת עיתונאים, “הוא היה אחד האנשים הברבריים ביותר שקראתי עליהם".
 

לא בגלל הצ'ק

בין אם להערותיו של בייל הייתה נגיעה בדבר, או שאולי הביקורות הקוטלות עשו את שלהן, "אקסודוס: אלים ומלכים" אכזב בקופות. הסרט אומנם תפס את המקום הראשון בטבלת הסרטים המכניסים ביותר בסוף השבוע הראשון ליציאתו, אבל הכנסותיו היו בינוניות מאוד לעומת תקציבו הענק, והוא הגיע לראש הטבלה רק משום שיצא בסוף שבוע חלש מבחינה קופתית, וללא מתחרים משמעותיים. אבל לא עושה רושם שזה יאט את הקריירה של בייל. בחודש הבא תתקיים בפסטיבל ברלין הקרנת הבכורה של סרטו החדש , “ Knight of Cups ", דרמה של הבמאי טרנס מאליק ("שבילי הזעם", "ימים ברקיע"), שבו הוא מככב לצד קייט בלנשט, נטלי פורטמן ואנטוניו בנדרס. קצת לאחר מכן הוא צפוי לככב בעוד סרט של מאליק. נכון לעכשיו, עוד אין לסרט השני שם, אבל גם בו ישחקו לצד בייל בלנשט ופורטמן, וגם ריאן גוסלינג, מייקל פסבנדר ורוני מארה. אף שהטריילר של “ Knight of Cups " כבר מסתובב ברשת, מלבד העובדה שבייל הולך בו לאיבוד במערבולת סוחפת של הלייף סטייל ההוליוודי, עדיין קשה לומר מה בדיוק קורה בסרט, והפרויקט השני של מאליק אפוף אפילו עוד יותר מסתורין.

בראיון שנתן לאחרונה טען בייל שהוא מעדיף סרטים עצמאיים קטנים על בלוקבאסטרים גדולים, וזה היה אחרי שכבר כיכב ב"שליחות קטלנית 4" ונכנס פעמיים לנעליו של באטמן בסרטי “האביר האפל". “אנשים התחילו להציע לי תפקידים שנחשבים כאלו של ‘כוכבי קולנוע’, אבל אני מנסה לבנות מהם דמויות", אמר בראיון. “מעולם לא הרגשתי כמו כוכב קולנוע ומעולם לא רציתי להיות כוכב קולנוע. אני לא בעסק כי אני אוהב להיות במרכז תשומת הלב. למעשה, אני לא סובל את זה, אלא אם כן אני משחק. אבל כשאני עצמי, אני אוהב לשמור על פרופיל מאוד נמוך". כשנשאל למה הוא בכל זאת עושה את הסרטים הגדולים, הוא אפילו לא הזכיר את הצ’קים השמנים שמלווים אותם. “אני אוהב את הרגש", הייתה תשובתו.