נבחרת פולין לא תתייק את המשחק היום (שלישי) במארסיי מול אוקראינה בתיקיית המשחקים הבלתי נשכחים שחייבים להקרין בימי עצמאות, אבל היא תהנה בכל פעם שתיזכר במשמעות שלו – המשחק שבו עברו הפולנים בפעם הראשונה את שלב הבתים של היורו.



25 מעלות וכר דשא שחוק קיבלו את פני שתי הנבחרות, שלא ממש רצו לשחק כדורגל. האוקראינים, שהודחו עוד לפני המשחק בעקבות ההפסדים לגרמניה וצפון אירלנד, אומנם ניסו לכבוש לפחות שער ניחומים בטורניר ואפילו הגיעו לכמה מצבים מעניינים, אבל גם אותם בזבזו השחקנים שרק ערב היורו זכו לחופן מחמאות ותכננו בוודאי על שדרוג אישי מקצועי.



הפולנים, לעומת זאת, היו יכולים להיות משוחררים – בוודאי אחרי ששמעו על השער שכבשה גרמניה מול צפון אירלנד – אבל חששו לצאת קדימה בכמויות גדולות, התמקדו בשמירה על השער וסיימו את שלב הבתים בלי הרבה כדורגל טוב אבל עם רשת נקייה.



בדיוק כפי שמול הצפון-אירים הם נדרשו למהלך מבריק אחד בתחילת המחצית השנייה כדי להשיג את ההכרעה, כך גם אתמול היה זה יקוב בלשצ'יקובסקי שסיים מהלך אישי נפלא בדקה ה-54 וקבע 0-1 לפולנים, שנותר על כנו עד הסיום.



רוברט לבנדובסקי לא הצליח למצוא את הרשת גם במשחקו השלישי ביורו 2016, אחרי שהחמיץ ברשלנות בפתיחה ולא ניצל את המגמה ההתקפית של האוקראינים לקראת הסיום. שער שלו, או של כל שחקן אחר מנבחרתו, היה קובע שוויון מוחלט בין פולין לגרמניה ודי מוזר שהמאמן אדם נבלקה לא ניסה להשיג את התוצאה שהייתה מסדרת לו את ראשות הבית.



התוצאה הזו ממקמת את הפולנים כסגנית בית 3 ומסדרת לה מפגש מרתק ושקול מול שווייץ בשמינית הגמר. יורו 2016 עומד להתחיל על אמת.



מהלך המשחק:



דקה 4


בליץ פולני מהפתיחה ולבנדובסקי הצליח איכשהוא לבעוט החוצה מחמישה מטרים. לא מתאים לחלוץ באיירן.



דקה 17


מתפרצת של אוקראינה מותירה את ירמולנקו לבד מול שצ'סני, אבל החלוץ בעט ממצב ודאי לחוץ.




מחצית שנייה:



דקה 49


מתפרצת של אוקראינה וזיצ'נקו בן ה-19 נגח ממצב טוב החוצה.



דקה 54


0:1 לפולין - מיליק הכניס כדור לרחבה לבלאז'יקובסקי, שהתקדם מעט אחורנית, גבו לשער, ואז הסתובב ושיגר כדור אדיר לפינה השמאלית הגבוהה.



דקה 85


מתפרצת של האוקראינים חתכה את ההגנה הפולנית, אבל כריחוביאק עם הרגליים הארוכות מנע את הכדור מחלוצי אוקראינה.


שתף בפייסבוק שתף בטוויטר