שר החינוך נפתלי בנט הבהיר היום (שלישי) בראיון לבן כספית ואריה אלדד ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" שלא יתמוך בהצעת החוק של ח"כ דוד ביטן מהליכוד לסגירת תאגיד השידור הציבורי החדש ויצביע נגדה: "אני בעד התאגיד. חשוב מאוד שיהיה תאגיד ושהוא יהיה מאוזן, מגוון ובריא. אנחנו צריכים תקשורת רב-גונית ונמשיך לתמוך בו. לא רק אני. אני חושב שזו המדיניות של נתניהו, הוא אמר שהוא רוצה את התאגיד. אני לא מבין את השיטה הזאת שמקימים תאגיד ואחר כך סוגרים אותו. אנחנו תומכים בהמשך התאגיד. אני לא יודע שהתקבלה החלטה שונה ולא מבין את כל הבלגן בעניין הזה".




"במקביל אני מגבה את שר האוצר כחלון בתחום הדיור", אמר השר בנט. "הוא ירש קטסטרופה, לקח על עצמו משימה לאומית להוריד את מחירי הדיור, בוא ניתן לו גב. כמו שהוא נתן לי גב על מתמטיקה גם כשזה לא היה פופולרי. הוא לא אמר שאולי בנט שוגה. הוא נתן לי גב בחינוך אני נותן לו גב באוצר, ככה קואליציות עובדות".



"מגבה את כחלון". צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
"מגבה את כחלון". צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



"אולי לא יכולתי להקטין כיתות כי הבת שלי בכיתה ב'?"


מנגד עקץ בנט את האמירה של ראש הממשלה על כך שייתכן כי הוא פסול מלעסוק בהצעתו של כחלון להטיל מיסוי על בעלי דירה שלישית ומעלה. "הספורט הזה של פסילות עצמיות, מה זה הסיפורים האלה של לפסול את עצמך?", אמר השר בנט. "אולי אני לא יכולתי להקטין כיתות כי הבת שלי בכיתה ב'? אנחנו ממשלה, באנו למשול, לא צריך לפסול את עצמנו משום דבר, צריך להמשיך לקבל החלטות, לא לפסול החלטות".



מה דעתך על ההפגנה של אנשי עפרה שהתקיימה היום מול הממשלה והכנסת, בדרישה למנוע הריסת בתים בהתנחלויות, היושבים על קרקע פלסטינית פרטית?

"הם צודקים חד משמעית. יש פה בעיה טקטית של עמונה ויש בעיה אסטרטגית של אלפי יחידות דיור. הכל נובע מהחלטת ממשלה של ממשלת נתניהו-ברק שקובעת שצריך להרוס כאלה יחידות".

"אנחנו נביא לשינוי של אותה החלטה ולמדיניות חדשה של הממשלה. איפה שאפשר להכשיר בנייה נכשיר, וזה אגב לא שונה בהרבה מחוק המקרקעין של מדינת ישראל שמדבר על בנייה בשטחי זולת בתנאים מסוימים, ואז אתה מפצה את בעל הקרקע. את הדבר הזה אנחנו צריכים לעשות ואני לוקח על עצמי לעשות את זה", אמר בנט.

"עמונה זה סיפור אחר לגמרי", הוא הדגיש. "המצב שם קשה מאוד. צריך לומר את האמת ביושר. יש פה פסק דין חלוט. כרגע אנחנו הולכים על מהלך מורכב להשאיר נוכחות על הגבעה, לאו דווקא במתווה הנוכחי. אנחנו גם לא פוסלים את חוק ההסדרה. לא בטוח שזה הדבר הנכון. בימים הקרובים נתגבש ונלך על החלטה רצינית. אני לא יכול להצהיר כרגע שכל מה שאנחנו רוצים יקרה בהקשר הזה".

שר החינוך סיפר על כנס בינלאומי של שרי חינוך וסגניהם ממדינות ה-OECD, ארגון המדינות המפותחות, אליו הגיעו 30 שרים וסגני שרים, שהתקיים השבוע בירושלים. "זה דבר לא מובן מאליו", אמר, "עבדתי על הכנס הזה שנה. הרעיון הוא לחשוף את הסודות שמאחורי 'אומת הסטארט-אפ'. דיברנו גם על חדשנות ושינויים במתודולוגיית ההוראה".

"הם יוצאים, אחרי יום סיור ויומיים כנס עם תפיסה אחרת לגמרי, חיובית מאוד, של מדינת ישראל. הם לומדים על הקדמה והיצירתיות ואת המשמעות של תנועות הנוער והצבא וכמה זה מפתח את האישיות של הנוער. אני חושב שיש לנו עכשיו עוד 30 שגרירים מרכזיים, חלקם סגני ראשי ממשלה במדינותיהם. תמיד מדברים על הבידוד ועל הבי.די.אס ופה היה כנס בן שלושה ימים עם דמויות כל כך מרכזיות במדינות שלהם על נושא כל כך יפה", חתם בנט.

תכניתם של בן כספית ואריה אלדד, "חמש בערב", ימים א'-ה' ב-17:00, "רדיו ללא הפסקה"