העלאת תמונות ילדים לרשתות החברתיות הפכה כבר מזמן למשהו שכיח, בעיקר אם זה קשור בתחרויות נושאות פרסים ברשת. מי ששמה לב ומנסה להזהיר את האנשים היא משטרת צרפת. מחלקת שלום הציבור פרסמה הודעה בפייסבוק בה היא מבקשת, יותר נכון, דורשת מהורים שלא לפרסם ולשתף תמונות של ילדים בכלל וילדיהם בפרט ברשתות חברתיות. בפוסט נכתב שההורים אחראים על תמונות ילדיהם, גם מבחינת החוק, ושפרסום תמונות של הילדים בפייסבוק הוא מסוכן. החשש שהמשטרה מדברת עליו הוא שפרסום התמונות של הילדים יוכל להגיע לפדופילים ומטרידים שיוכלו לפגוע בילדיםבפוסט המקורי נכתב שישנם מבצעים ותחרויות בהן מבקשים מהורים להצטלם עם ילדיהם או רק את ילדיהם ולשתף ברשתות החברתיות עבור פרס כלשהו. המשטרה הצרפתית אומרת שזוהי פעילות נחמדה, אבל מסוכנת עבור הילדים.

הסיבה לתזכורת המשטרתית לחוק הפרטיות נובעת מהצהרה ששחרר ג'יי פריק, בכיר בפייסבוק, בו אמר שיתכן ופייסבוק יבנו מערכת שתתריע בפני ההורים שתמונות הילדים עומדות להיות חשופות לעולם ללא הגדרות פרטיות מתאימות. המערכת תוכל להודיע למשתמש שהיא מזהה ניסיון שיתוף תמונה של ילדים ותשאל את המשתמש אם הוא בטוח שהוא רוצה לפרסם אותה ללא הגבלה כלשהי.

בנוסף לבקשה (או דרישה) המשטרה הצרפתית דאגה להזכיר לציבור הצרפתי את חוק הפרטיות הצרפתי בו אדם שתמונתו פורסמה ללא רשותו יוכל לתבוע את המפרסם וכי ילדים יוכלו לתבוע את הוריהם בעתיד אם הם יחשבו שנפגעו מפרסום תמונות מביכות שלהם ברשתות החברתיות. העונש יכול להגיע לעד שנה בכלא ו-45 אלף יורו קנס ופסיכולוגים רבים תומכים בהמלצה שלא לפרסם תמונות של הילדים, לא מסיבה משפטית-חוקתית אלא מהסיבה שהתמונות "ירדפו" את הילדים לכל חייהם וזה יכול ליצור בעיה.

דויד פינקלהורן, ראש המחלקה לחקירת פשעים כנגד ילדים באוניברסיטת ניו המפשיר, חושב שהמשטרה הצרפתית טועה. הוא אומר שפדופילים לא מחפשים תמונות של ילדים בפייסבוק, "זאת עבודה קשה מדי עבורם" הוא אומר. המשטרה, לטענתו, מנסה להילחם בתופעה הלא נכונה. גם בקרב ההורים יש חלוקה, ללא קשר לחוק, לגבי פרסום תמונות ילדים ברשתות החברתיות. חלק מההורים לא מפרסמים כלל ולחלק לא אכפת מה מתפרסם ומה לא.
בעתיד נוכל לראות אם מה שהמשטרה הצרפתית פרסמה היא הצהרה בלבד או שמא הם גם יפעלו בנושא. בינתיים הפוסט של המשטרה יצר דיון בין הורים בכל העולם.

 

[PRÉVENTION] Préservez vos enfants !Si vous avez suivi Facebook, une chaîne de publication est à la mode en ce moment...

Posted by Gendarmerie nationale on Tuesday, February 23, 2016