כולנו יודעים שסגנון החיים של ההורים משפיע על הילדים. אם ההורים אוהבים לאכול בצורה לא מסודרת או לא בריאה, הילדים יגדלו כך גם הם, כי זה מה שהם רואים ומקבלים בבית. וכמובן ההפך. אנחנו כבר יודעים שאם ההורים שמנים, אז יש סיכוי גבוה שהילדים יהיו שמנים, אבל לא ידענו למה וחשבנו שזה
 ב-DNA
 ושאי אפשר לשנות את זה. אז זהו, שאפשר.

בנוסף אנחנו יודעים שחלק ניכר מהבריאות שלנו נקבעת ב-DNA עוד לפני הלידה. התגלית האחרונה מלמדת אותנו שהגנים שעוברים אל הילדים שלנו הם גנים שהושפעו מסגנון החיים של ההורים ולאו דווקא מהעובדה ש"יש לנו משפחה של שמנים". הורים יכולים לקטוע את ה"רצף" הזה, וזה בדיוק מה שהמחקר הזה מוכיח. אם ההורים ישנו את הסביבה שלהם ואת סגנון החיים שלהם, הילדים העתידיים שלהם יוכלו יקבלו גנים "בריאים" יותר.

במחקר פורץ דרך גילו חוקרים גרמנים מהמכון לבריאות סביבתית שדרך הביצית והזרע של ההורים, עוברים גנים שהושפעו מסגנון החיים של ההורים וכי מצב הגנים שעוברים לא חקוקים בסלע וניתנים לשינוי על ידי עבודה קשה. את הניסוי ערכו החוקרים על שלוש קבוצות של עכברי מעבדה. לקבוצה אחת נתנו אוכל רגיל של עכברי מעבדה, לקבוצה השנייה נתנו אוכל עתיר קלוריות ולקבוצה השלישית אוכל דל קלוריות. החברים בקבוצה שאכלה אוכל עתיר קלוריות גדלו והשמינו מעל הנורמה והחלו לפתח תסמיני סכרת. אז נטלו החוקרים ביציות מהנקבות וזרעים מהזכרים, הפרו אותן והשתילו את הביצית המופרת בעכברה בריאה רגילה.

העכברים שנולדו מהורים שמנים, גדלו להיות עכברים שמנים בעלי תסמינים של סכרת וזאת למרות שעברו הריון רגיל ובריא ולמרות שבזמן שהצאצאים גדלו הם הואכלו באוכל רגיל לחלוטין ולא באוכל עתיר הקלוריות. על פי המחקר, הנקבות שנולדו להורים שמנים נטו להשמנת יתר ואילו הזכרים שנולדו להורים שמנים נטו לסבול מסכרת.

החוקרים גם לקחו ביציות וזרעים מעכברים שהואכלו באוכל רגיל ומופחת קלוריות וגם אותם השתילו בנקבות שהואכלו אוכל רגיל. הצאצאים להורים ה"רגילים" גדלו יחד עם הצאצאים של ההורים השמנים באותם כלובים עם אותו האוכל ולמרות זאת אלו גדלו להיות בגודל רגיל ללא סכרת ואילו העכברים של ההורים השמנים השמינו ופיתחו סכרת.

המחקר הזה מחזק את תומכי האפיגנטיקה (Epigenetics), תחום בביולוגיה שעוסק בשינוים המתחרשים בגנים על ידי גורמים סביבתיים, למשל דיאטה או לחץ נפשי. הסביבה לא משפיעה על ה-DNA באפן ישיר, אלא רק על איך גן מסוים יהיה חזק או חלש יותר בביטוי שלו.

החוקרים עכשיו בטוחים שאם הורים רוצים ילדים בריאים פיזית ונפשית, הם חייבים להתחיל לטפל בעצמם הרבה לפני שהם מחליטים להיכנס להריון. אגב, החוקרים דיווחו שהם ראו את השינוי כשגם הביצית וגם הזרע מגיעים מאנשים בעלי סגנון חיים לא בריא.