במסגרת הטרנד הישראלי של "להתערב לך בכל מה שאת עושה ולהגיד לך איך לגדל את התינוק שלך", אחד הדברים שאנשים הכי אוהבים להתווכח עליו הוא נושא ההנקה בציבור. בגדול- הדודות אומרות שאת חייבת להניק. להגיד שאת לא מניקה זה כמו להגיד שאת רוצחת חיות קטנות או תומכת נלהבת של טראמפ (אני תומכת נלהבת של טראמפ). את חייבת להניק מסביב לשעון, אבל את לא אמורה חלילה לעשות זאת בציבור- כי זה פוגע באנשים אחרים שרואים אותך חולצת ציץ בבית קפה.



תסלחו לי אבל כשאני שומעת אנשים שאומרים שהנקה בציבור גורמת להם להרגיש לא בנוח זה נשמע לי תמוה- בארצנו מסתובבים אלפי גברים בקרוקס ואף אחד לא מבקש מהם להסתתר או לכסות את רגליהם. חוץ מזה, רק השבוע הייתי בזארה ומישהי פיצצה חצ'קון מול המראה במרכז החנות- אף אחד לא ניגש אליה וביקש ממנה להפסיק. יש לי אינסוף דוגמאות של אנשים שגורמים לי להרגיש לא בנוח במרחב הציבורי שלי ואף אחד לא מתלונן ומבקש מהם להסתתר.



חלק מהרשימה כולל נשים בטייץ בצבע גוף, גברים שמנסים להסביר לך איך להיכנס לחניה מבלי שביקשת, אנשים שלועסים בפה פתוח ועוד המון בני אדם שצריכים להתגורר במערה ולא להסתובב בקרבנו. מעבר לזה, נשים עם תינוקות בבתי קפה הן הקליינט הטוב ביותר שאפשר לבקש- הן מבקשות קפה, שוכחות שהן ביקשו אותו, יושבות 20 דקות עד שמתחילות צרחות ואז קמות כי הן צריכות לחתל/ להאכיל או לשנע את התינוק למקום אחר או מקסימום משתיקות אותו בעזרת בקבוק או חלילה ציצי. מישהו באמת יעדיף על פניהן היפסטר שיושב 4 וחצי שעות עם לפ טופ ומבקש חלב סויה 2% בקפה טבעוני שלא נוסה על בעלי חיים?



 שקשוק הבקבוק ומבטי הרחמים 



הרי בכל מקרה אי אפשר לנצח. אם חלילה דודה שיודעת הכל או אמא מניקה תראה אותך שולפת בקבוק תמ"ל באותו בית הקפה, מיד נפערות מולך זוג עיניים שמשלבות בין רחמים לכעס- למה את לא מניקה?! תיכף תגידי שאת גם מנדנדת אותו מהמרפסת כדי שיירדם או לוקחת אותו איתך לקניון בשקית ניילון. לכי תסבירי לה שזה תמ"ל, לא וויסקי וגם לא ציאניד, את זה אנחנו שומרות לאנשים שדוחפים את האף לעניינים שלנו.



הרי בסופו של דבר, כדי לרצות את כל העולם את צריכה להניק הנקה מלאה, אבל רק עד גיל שנה. אחר כך את כבר הופכת למוזרה, וגם אם את מניקה יש את אלו שיגידו לך שאת לא בסדר כי באשמתך הוא לא משמין, משמין מדי ובכלליות סובל.  את ההנקה את אמורה להחביא מאחורי שני מנעולים ממש כמו נשק צבאי כדי חלילה לא לפגוע ברגשות הציבור. אם את לא מניקה עלייך להישלח מיד לחינוך מחדש כדי שלא תתעללי ככה בילד הבא שלך ובאופן כללי את פשוט צריכה לדעת שתמיד את עושה משהו לא בסדר.



אמנם מעולם לא הנקתי בציבור ואני עדיין זוכרת את מבטי הרחמים כלפי מיני בוס כשהייתי משקשקת בקבוקי תמ"ל בבתי קפה, אבל באמהות כמו באמהות, את חייבת להזכיר לעצמך שאת בסדר, גם אם כולם אומרים לך שאת לא.



ואם מישהי מניקה בשקט וזה מפריע למישהו, כנראה שהציבור יצטרך ללמוד להתמודד- כי תינוק צורח צריך להרגיע- וכמו רוב הגברים הממוצעים, הכי פשוט לעשות את זה עם ציצים. אני יכולה להבטיח לכם שאף אחת לא מסתובבת ברחוב ומצטערת בסתר שאין איתה תינוק כי היא פשוט ממש רוצה להראות את החזה שלה לעוברים ושבים.