חדשות מתפרצות

בר לב: "לא בטוח ששיקול הדעת של נתניהו נכון לאינטרסים של ישראל"

מבזק חדשות

 ח"כ עמר בר-לב הטיל הבוקר ספק בשיקול דעתו של נתניהו בהקשר של האירועים האחרונים. בר-לב שהתארח בראש פינה, אמר: "אני לא בטוח ששיקול הדעת של נתניהו, הפעם כמו במקרים קודמים, היה נכון לאינטרסים הביטחוניים והמדיניים של מדינת ישראל.

בר לב הוסיף: "היום, נכון שנשאל את עצמנו האם הפגיעה במורנייה ובגנרל האיראני, אם זו התבצעה על ידי ישראל כפי שדווח בכלי תקשורת זרים, הייתה שווה את המחיר הפוטנציאלי של הידרדרות אזורית ואת את המחיר ששילמנו עד כה של פגיעה בחיילים ובאזרחים ושיתוק הצפון.

לדבריו, חייבים לשאול, האם השגנו מטרה של סיכול פצצה מתקתקת, או כפי שאמר אמש שר הביטחון, סיכלנו בניית תשתית שניתן היה לסכל אולי גם בדרכים אחרות".

בר לב הוא לא הראשון שמעלה תהיות לגבי עיתוי החיסול. גם האלוף (במיל.) יואב גלנט, המתמודד לכנסת ברשימת "כולנו", העלה שאלות בעניין, אם כי בניגוד לבר לב, הוא קרש זאת לבחירות הקרבות.

בראיון לערוץ 2 לאחר החיסול אמר גלנט, כי לאור מקרים דומים בעבר, "יש סיבה לחשוד שעיתוי התקיפה קשור לבחירות". 

"יש צורכי ביטחון שוטף ובהקשרים האלה אני מניח שפועלים באחריות וברצינות, יחד עם זה מתוך אירועים בעבר אתה יכול ללמוד שלפעמים שיש עיתוי שהוא לא בלתי קשור לנושא הבחירות", אמר.

יום לאחר מכן, גלנט חזר בו לאחר שספג ביקורות קשות על הרמיזה, ואמר כי הוא לא מעלה בדעתו קשר בין הדברים. הוא הסביר בראיון לגלי צה"ל את דבריו: "רק אמרתי שלעיתים מישהו יכול להעלות את זה על דעתו ואני לא מעלה על דעתי. אני חושב שהעיתויים הם דבר שקורה פה כפונקציה של השיקולים הביטחוניים ואני לא מעלה על דעתי שיש קשר בין הדברים".
 

אריק בנדר 01/01/0001 00:00
שתפו: