חדשות מתפרצות

קמפיין חדש: "בחירות ללא גזענות מחזקות את הדמוקרטיה"

מבזק חדשות

המטה למאבק בגזענות המאגד יחדיו למעלה מ-40 ארגונים המבקשים להעמיד חזון של מדינה וחברה ללא גזענות, יוצא בקמפיין תחת הסיסמא "בחירות ללא גזענות – מחזקות את הדמוקרטיה".
 
מטרת הקמפיין היא להביא להוצאת השיח הגזעני על כל היבטיו ממערכת הבחירות הנוכחית. בימים אלו פונה המטה לכל נציגי המפלגות על מנת להחתים אותם על התחייבות לקיים מערכת בחירות הנמנעת משימוש במסרים גזעניים ולשמור על ויכוח ענייני וחף מביטויי שנאה.
 
עו"ד נדאל עתמאן, מנהל המטה למאבק בגזענות: "במהלך השנתיים האחרונות ישנה עלייה הדרגתית בשיח החברתי גזעני בישראל, מגמה שמגיעה לשיאה במערכת הבחירות הנוכחית, לאור העובדה שישנן מפלגות ומועמדים שעושים שימוש בגזענות, על מנת לצבור פופולאריות בקרב מצביעים. הקריאה שלנו לבחירות נקיות מגזענות נובעת מהמחשבה שלנו על היום שאחרי, היום שבו השיח האלים יבוא לידי ביטוי בשטח".
 
כמו כן, יפעלו במטה על מנת לארגן אירועים ציבוריים שיעניקו גיבוי לקריאה למפלגות ולמועמדים להימנע משיח גזעני. יתרה מזאת, במסגרת הקמפיין פעלו ויפעלו במטה גם בדרכים משפטיות על מנת להוקיע את הגזענות ממערכת הבחירות, כדוגמת הבקשה לפסילת מועמדותו של ברוך מרזל, מועמד מס' 4 במפלגת יחד, אותה הוביל המטה, שאושרה בועדת הבחירות אך בית המשפט העליון הפך אותה ברוב של שמונה שופטים מול אחד. 

אריק בנדר 01/01/0001 00:00
שתפו: