חדשות מתפרצות

נפתח הדיון על הצעת החוק הממשלתית להגדלת מספר השרים, ח"כ בירן הורחקה

מבזק חדשות

 בכנסת נפתח הדיון על הצעת החוק הממשלתית להגדלת מספר השרים. הדיון נפתח בסערת רוחות כשח"כ מיכל בירן מהמחנה הציוני הורחקה על ידי היו"ר, זאב אלקין. נציגת משרד המשפטים הציגה בפני הח"כים את בקשת הממשלה לדחות את הדיון על הגבלת מספר השרים וסגני השרים לכנסת הבאה. היא אמרה כי הממשלה לא מבקשת להכין חוק חלופי, אלא לדחות את הוראות החוק הקיים לכנסת ה-21 ולעשות זאת באמצעות הוראת שעה.

היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד אייל ינון, עדכן את חברי הועדה בהחלטת בג"צ לדחות את עתירת יש עתיד. הטענה העיקרית, לדבריו, בעתירה היתה שבקשת הממשלה לא צריכה להיות נדונה בועדה המסדרת, אין בהצעת הממשלה עלויות, ממשלת מעבר לא מוסמכת לדון בזה וכי אין זה ראוי לחוקק הוראת שעה בעניין.

עו"ד ינון הסביר כי על פי הפרוצדורה המקובלת בכנסת יש לדון בנושא בועדה מיוחדת. לדבריו, בעבר לא מעט חוקי יסוד תוקנו בוועדת הכנסת ולאו דווקא בועדת החוקה, לכן מבחינת הנהלים בכנסת, בקשת הממשלה היא עניין לגיטמי.  עוד אמר כי הממשלה הוסיפה לדברי ההסבר של הצעת החוק הממשלתית את עלויות תוספת שרים וסגני שרים. ואכן, בטיוטת הצעת החוק שהונחה על שולחן ועדה המסדרת כבר מופיעות העלויות.

אריק בנדר 01/01/0001 00:00
שתפו: