חדשות מתפרצות

זנדברג על פרשת דריסתו של גל בק: "חשש להתנהלות לא תקינה"

מבזק חדשות

פרשת דריסתו לפני עשר שנים של הנער גל בק ודרישת הוריו לפתוח מחדש את התיק בחשד להריג מגיעה לכנסת. ח"כ תמר זנדברג (מרצ) הגישה הבוקר שאילתה דחופה לשרת המשפטים, ח"כ איילת שקד, על מנת לקבל את תשובתה לגבי סיבת סגירת החקירה לאחר זמן כה קצר, מדוע נסגר התיק ללא כתב אישום והאם יש כוונה לפתוח בחקירה מחדש.

לדברי זנדברג, המקרה המדובר מעלה חשש להתנהלות לא תקינה. מקרה שבו נער צעיר מאבד את חייו צריך להיחקר לעומק, ולא ייתכן שתיק החקירה ייסגר לאחר שבועות בודדים וזאת ללא חקירה משמעותית של הנהגת הפוגעת הכוללת גם בדיקת אלכוהול וסמים. העדויות של נהגי המוניות שנכחו במקום, שאחת מהן טוענת כי עדותה במשטרה סולפה והשני משוכנע כי הנהגת הפוגעת נסעה באור אדום, מחייבות בדיקה והתייחסות.

"האפשרות כי בעלי ממון וייחוס המגובים בעורכי דין יקרים ומקושרים יקבלו יחס מועדף לכאורה מרשויות החוק לא יכולה להתקיים במדינה דמוקרטית ששוויון הוא ערך מרכזי בה. עצם החשד כי דבר כזה התרחש מטיל צל כבד על רשויות אכיפת החוק. המשטרה והפרקליטות חייבים לספק תשובות מתקבלות על הדעת לתהליך קבלת ההחלטות, או לפתוח מחדש את תיק החקירה", הוסיפה חברת הכנסת.
 

אריק בנדר 13/07/2015 14:01
שתפו: