חדשות מתפרצות

ארגון הפעולה של הנכים מקיים עצרת מחאה: "עניין של לחיות או לחדול"

מבזק חדשות

 ארגון הפעולה של הנכים מקיים הערב (שני) עצרת מחאה בצומת עזריאלי מול קרית הממשלה בתל אביב במסגרת מאבקם המתמשך של אנשים עם מוגבלות בישראל להעלאת קצבאות הנכות לגובה שכר המינימום. מארגון הפעולה של הנכים נמסר: "בשביל כל אחד מאיתנו זה עניין של לחיות או לחדול במוקדם או במאוחר. זה שנגזר עלינו מהשמיים להיות נכים לא מהווה הזמנה עבור רשויות החוק להשפיל אותנו בקצבת רעב.

צריך להשוות את קצבת הנכות לשכר המינימום ואם לא בשם בצדק החברתי אז כסימן לערבות ההדדית בעם ישראל. תמיכה בנו היום זה גם הביטחון של הציבור הרחב למחר טוב יותר בחברה שוויונית , ערכית וצודקת יותר". מארגני ההפגנה אומרים ל"מעריב". כל מה שאנחנו דורשים מהממשלה בהפגנה הזאת הוא להתייחס לנכה כאל אזרח שווה בהגדלת קצבאות הקיום למחייה בכבוד. לשמוע את זעקתנו ולהבין שבשביל נכה שלא יכול לעבוד או יכול בקושי וגם אז אינו יכול להשתכר בכבוד, לא מדובר במותרות אלא בחיים עצמם. שנכה הוא לא חצי בן אדם ולכן אין סיבה שיחיה ממחצית שכר המינימום". 
 
בכנסת הנוכחית הונחה כבר הצעת חוק המבקשת להצמיד את קצבאות הנכות לגובה שכר המינימום, הצעת חוק שיזם חבר האופוזיציה ממרצ, ח"כ אילן גילאון, אבל זכתה לתמיכה מקיר לקיר במערכת הפוליטית, של לא פחות מ-61 חברי כנסת בכנסת הנוכחית, מכמעט כל סיעות הבית. אבל הצעת החוק נמשכה מוועדת השרים לחקיקה לפני כחודשיים וצפויה לעלות שוב להחלטת הממשלה אם לתמוך בה רק במושב הכנסת הבא.

ח"כ גילאון אומר: "״הקצבה הזעומה כיום דנה אדם עם מוגבלות לחיים בעוני. היא אמורה להספיק לקיום מינימלי, אך ברור לכל שהיא אינה מספיקה כהוא זה לצרכיו. על האדם עם המוגבלות לרכוש תרופות, לממן נסיעות בתחבורה ציבורית או במוניות, לכלכל את ביתו, ולעתים גם להעסיק עובד סיעודי, בנוסף לשאיפה גם לקחת חלק פעיל בפעולות פנאי. ההוצאות של האדם עם המוגבלות אינן פוחתות מהוצאות של אדם שאינו נחשב נכה לפי חוק הביטוח הלאומי ולפיכך, אין כל הגיון שהקצבה שיקבל האדם עם המוגבלות הזכאי לקצבת נכות מלאה בגין נכותו ואובדן כושר עבודתו, תהיה פחותה ממה שנחשב לשכר מינימלי במשק".

יובל בגנו 27/07/2015 14:39
שתפו: