חדשות מתפרצות

עו"ד איתמר בן גביר על מעצר הנערים: "צריך לעצור לפי מידע ולא עפ"י תחושות בטן"

מבזק חדשות

משטרת מחוז שי הודיעה לעו"ד איתמר בן גביר כי ישוחררו כל נערי הגבעות שנעצרו בבוקר ונחקרו במשטרה בגין אירוע חמור עליו יש צו איסור פרסום.

חלקם של העצורים כבר שוחררו, אחרים ישוחררו בשעות הקרובות. עו"ד בן גביר אמר כי השחרור היה צפוי: "אך לצערי לא פחות צפוי היה האקט שנועד להוכיח כי המשטרה פועלת ולהרגיע פוליטיקאים - המשטרה צריכה להציע לפוליטיקאים הזועמים  'כדור הרגעה', מעצרים צריכים להיערך על פי מידע ולא על פי תחושות בטן או קפריזות".

העורך דין המייצג רבים מצעירי הגבעות אמר גם שהמעצרים לא תורמים להשקטת הרוחות אלא בדיוק ההפך: "במקום שבשב"כ ובמשטרה יעשו חשבון נפש, הם ממשיכים להתנהג כמו פיל בחנות חרסינה, המעצרים הללו גורמים לתסכול בפני בני נוער רבים, גם השימוש בהליכים מנהלייים ללא משפט וללא הוכחות רק מגביר את תחושת הזעם".  

עוד הוסיף כי: "אין ספק שזכות המשטרה לחקור וזכות השב"כ לנבור, אבל התחושה היא שהם בפאניקה בהיסטריה ומעבר לכך שהם עוצרים כל נער גבעות שמסתובב בשטח, השאלה היא האם הם פועלים באופן דומה כלפי זורקי בקבוק התבערה בבית חנינא או היורים על בתי יהודים בפסגת זאב - התחושה היא שבישראל נוצרו שתי מערכות דינים, אחת לנערי הגבעות ואחרת לפורעים ערבים, מעבר לכך שאין מקום להשוואה ונוער הגבעות הוא מלח הארץ, השאלה היא האם היחס הוא יחס שווה והתשובה לכך לצערי בשלילה".

קרני אלדד 09/08/2015 14:31
שתפו: