חדשות מתפרצות

ח"כים מהליכוד ביקשו לחדש את היחסים הדיפלומטיים עם קובה, הבקשתה נדחתה

מבזק חדשות

לראשונה הוגשה היום (שלישי) בקשה בכנסת להקים אגודת ידידות פרלמנטרית בין הכנסת בישראל לבין הפרלמנט של קובה. את הבקשה הגישו חברי הכנסת דוד ביטן ויואב קיש (ליכוד), אולם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין דחה את הבקשה מאחר ואין לישראל יחסים דיפלומטיים עם קובה.
 
ח"כ דוד ביטן אמר ל"מעריב אונליין" כי הגיע העת לחדש את היחסים עם קובה בעקבות הפרשת היחסים בינה לבין ארצות הברית. לדבריו, "ארצות הברית הפסיקה לאחר עשרות שנים את החרם על קובה וחידשה את היחסים הדיפלומטיים אתה. הגיע העת שגם ישראל תחדש את היחסים וכצעד לקראת המהלך הזה תוקם בכנסת אגודת ידידות עם קובה".
 
הוא אמר כי סיבה נוספת לצורך בהקמת אגודת ידידות היא קיומה של קהילה יהודית קטנה בהוואנה בירת קובה. לדבריו, המחלקה לקשרי חוץ בכנסת הודיע לו כי יו"ר הכנסת מתנגד להקמת אגודת ידידות בשל העדר יחסים דיפלומטיים בין שתי המדינות. "פניתי אליו היום במליאה וביקשתי ממנו שיאשר את הבקשה ואני מקווה שיו"ר הכנסת יבחן אותה בחיוב", אמר ח"כ ביטן.
 
קובה ניתקה את הקשרים הדיפלומטיים עם ישראל ב-1973, כחודש ימים לפני מלחמת יום הכיפורים. כיום מקיימות ישראל וקובה יחסי מסחר לא פורמליים ותיירים ישראלים פוקדים את האי הקריבי. בישראל קיימת אגודת ידידות לא פרלמנטרית עם קובה שהוקמה מטעם המפלגה הקומוניסטית הישראלית.

אריק בנדר 17/11/2015 23:28
שתפו: