חדשות מתפרצות

השר דרעי: דוח העוני הקשה הוא תוצאה של הגזרות שהטיל יאיר לפיד

מבזק חדשות

"הגידול במספר העניים הוא תוצאה של הגזרות שהטיל שר האוצר לשעבר יאיר לפיד", כך אמר היום יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, בתגובה לדוח העוני שפרסם הביטוח הלאומי. "הדברים שעשיתי מתחילת כהונת הממשלה הנוכחית מטרתם להוריד כמה שאפשר את מספר העניים״, הוסיף.

השר דרעי אמר עוד כי ״דוח העוני מלמד כי בשנת 2014 נרשמה עלייה בשיעורי העוני של משפחות, נפשות, ילדים וקשישים. בנוסף נרשמה בשנה החולפת עלייה באי השוויון, עלייה משמעותית בשיעור העוני במגזר החרדי ובמגזר הערבי, עלייה משמעותית במספר העניים העובדים ואלה הנחשבים עניים הפכו בשנת 2014 לעניים עוד יותר. כ-1.7 מיליון בני אדם בישראל נחשבים עניים המהווים כ-22 אחוז מתושבי המדינה. מדיניות שר האוצר הקודם יאיר לפיד תרמה תרומה לגידול במספר העניים בין היתר בשל הגזרות שהטיל, כמו קיצוץ קיצבאות ילדים ועוד״.

יו|ר ש"ס אמר כי מאז תחילת הקדנציה הוא פועל למען השכבות החלשות בכל התחומים: ״פעלתי להעלאת שכר המינימום, העלאת תשלום קצבאות לילדים ובקרוב נעביר בחוק את מע"מ אפס על תחבורה ציבורית ומים והנחות לשכבות המוחלשות בחשמל. אני מקווה בעזרת השם שבעזרת צעדים אלה וצעדים נוספים נצליח להוריד את מספר העניים במדינת ישראל ובכך נחזק את החברה בישראל בכללותה״.
 

אריק בנדר 09/12/2015 14:43
שתפו: