חדשות מתפרצות

ראש לשכת עורכי הדין: "ניזום הצעת חוק שתפחית את שכר הלימוד השערורייתי במכללות"

מבזק חדשות

ראש לשכת עורכי הדין עו"ד אפי נוה הודיע כי הלשכה בראשותו תיזום הצעת חוק אשר תפחית את שכר הלימוד היקר שגובות המכללות. עו"ד נוה ציין גם כי שכר הלימוד במכללות הפרטיות עומד על כ-30 אלף שקלים, פי שלוש משכר הלימוד באוניברסיטאות.
 
לדבריו, מי שמפיק תועלת ממצב "עגום" זה הם בעלי הון המפעילים את תעשיית המכללות תוך "העלאת טיעוני סרק דמגוגיים" בדבר דאגה לשכבות החלשות. עו"ד נווה אמר כי "המסר שלנו לבעלי ההון הוא שמי שמתיימר לדאוג לשכבות החלשות והפריפריה - שיתחיל במתן דוגמה אישית. שלא יגבה 30 אלף שקלים לכל שנה מסטודנט צעיר בעיירות פיתוח והפריפריה. הגיעה העת שנחזיר את הצדק גם לעולם האקדמי ונעצור את הקפיטליזם החזירי של בעלי ההון העושקים את השכבות החלשות בשכר לימוד שערורייתי, ולאחר מכן שולחים את עורכי הדין הצעירים ישירות ללשכת התעסוקה לקבלת דמי אבטלה".
 
עו"ד נוה סיכם: "אנו מקבלים נתונים ועובדות המלמדים אותנו כי בעלי ההון השפיעו גם על החלטות המל"ג תוך הפרת החוק במתן היתרים גורפים לפתיחת מכללות למשפטים, תחת כל עץ רענן וללא כל בקרה, תוך התעלמות מכך שאין כל צורך בריבוי עורכי דין. למועצה להשכלה גבוהה ולות"ת יש אחריות ישירה לנזק הכבד אשר נגרם למקצוע עריכת הדין עקב זאת".
 
 
 

מור שמעוני 15/12/2015 18:27
שתפו: