חדשות מתפרצות

אולגה רז: "לנשק את אלה שהפסיקו לתת משקאות ממותקים לילדים"

מבזק חדשות

נתונים שהתפרסמו על הרגלי הצריכה בישראל מעידים על זינוק במכירות של מזון הנתפס כבריא. ניסים משעל שוחח ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" עם שדרנית התחנה אולגה רז, מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה במרכז הרפואי תל אביב. "טוב שיש איזשהו שינוי", אמרה רז, "מצאה חן בעיני הירידה בכמות הסוכר והשתייה הממותקת. הכי הדהימה אותי הירידה בעשרה אחוזים בצריכת  משקאות ממותקים. צריך לנשק את אלה שהפסיקו להשתמש בהם ולתת אותם לילדים. 

"מצד שני המושג 'בריא' מתקבל בצורה לא מדויקת, אם נאמר זאת בעדינות", ציינה רז. "למשל דגני הבוקר שמלאים בסוכר. יש אומנם דגני בוקר עם פחות סוכר, אבל הרוב מלאים בו. או למשל חטיפי אנרגיה או בריאות, שמלאים בסוכר. מי שיבדוק על העטיפה יגלה שהמילה סוכר מופיעה שם ב-5-4 צורות שונות. צריך יותר לחנך אנשים, לתת להם מושגים ולהסביר מה הוא סוכר באמת. סילאן הוא דוגמה טובה לזה. לפי הסקר כמות הסילאן הולכת וגדלה לעומת הסוכר, אבל סילאן זה סוכר נקי, סוכר של תמרים, כלומר זה עדיין סוכר".

"יש ירידה בצריכה של סוכר, מלח, מרגרינה, בשר, בשר מעובד ונקניקים", מנה משעל, ורז הסכימה: "זה נפלא, שמשפחות אוכלות פחות בשרים מעושנים, אבל יש לנו פה בלבול בין 'טבעי' לבין 'בריא'. אנשים חושבים שאם כתוב על זה 'בריאות' זה בריא. עצם זה שיש תזוזה זה טוב, אבל יש עוד הרבה עבודה".

103FM 08/02/2016 17:21
שתפו: