חדשות מתפרצות

ועדת השרים לחקיקה אישרה את התיקון לחוק הבטחת ההכנסה

מבזק חדשות

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) את תמיכת הממשלה בהצעתו של שר הרווחה חיים כץ לתיקון חוק הבטחת הכנסה כך שישווה בין שני המינים. עד כה רק נשים היו זכאיות לפטור מיידי ממבחן תעסוקה של הביטוח הלאומי, תנאי הכרחי לקבלת הקצבה. עם תיקון חוק הביטוח הלאומי, הפטור יינתן "לאחד מבני הזוג" ולא רק לאישה כלשון החוק כיום, היינו לגברים ונשים כאחד. בדברי ההסבר לתיקון החוק נכתב: "במתכונתו הנוכחית, חוק הבטחת הכנסה, מנוסח בהתאם לדפוסי תא המשפחה המסורתי, ללא כל התייחסות לשינויים בייחסי הזוגיות ולשינוי בתפיסה החברתית, בעניין התפקידים המסורתיים של גברים ונשים בתא המשפחתי ומחוצה לו".

תיקון החוק מכוון לכך שלא תהיה הבחנה בין אב לאם והלכה למעשה, לראשונה במשפחה חד מינית יוכל אחד האבות לבחור להיות פטור ממבחן התעסוקה או לחלופין במשפחה מעורבת האב יוכל לקבל את הפטור במקומה של האם. מדובר בעיגון חקיקתי שעתיד לתרום להסרת אפלייתן של משפחות חד הוריות בזכויותיהם הסוציאליות, והוא חלק ממדיניות שהתגבשה בביטוח הלאומי להשוואת תנאים גם למשפחות חד מיניות הכוללת בין היתר מתן דמי לידה, מענק אשפוז, דמי אימוץ ודמי אומנה.
 
שר הרווחה כץ אמר בתגובה: " למי שמגיעות זכויות מהמדינה צריך לקבל אותן ללא כל אפליה. החוק נועד לשרת את האזרחים ולהבטיח את זכויותיהם, כשהזמנים משתנים החוקים צריכים להתאים את עצמם".

יובל בגנו 14/02/2016 15:19
שתפו: