חדשות מתפרצות

"ארגון הפעולה של הנכים": "רק בישראל נכה הוא חצי בן אדם"

מבזק חדשות

בשעה זו מתקיימת מול בניין קריית הממשלה בתל אביב הפגנה נוספת בסדרת ההפגנות שמקיימת עמותת "ארגון הפעולה של הנכים" נגד משרד האוצר בטענה כי זה מעכב את הדיונים בהצעת חוק להגדלת קצבאות הנכות לגובה שכר המינימום.

בארגון הפעולה של הנכים אומרים: "רק בישראל נכה הוא חצי בן אדם שקצבת הנכות הבסיסית שלו עומדת על 2,300 שקלים. לא נרפה עד שהעוול יתוקן. למעלה מ-230 אלף נכים בישראל ובני משפחותיהם חיים במצוקה כלכלית כשכל חטאם נכותם. דיויד הוא לא היחיד שהמאבק התיש עד מוות. כ-600 נכים בישראל מנסים להתאבד מדי שנה. המדינה מנהלת מדיניות של הרעבת ואמלול נכיה עד לאבדון ולא ניתן למצב הזה להימשך".

מקורות המקורבים למשא ומתן התקוע בין האוצר לארגוני הנכים אמרו ל"מעריב אונליין" כי ללא התערבות פעילה של שרי האוצר והרווחה במשבר צפויה מחאת הנכים להחריף וכי הם תולים תקוות בשר הרווחה שיתערב במשבר. גורמים בלשכת שר הרווחה אמרו כי השר כבר מעורב בניסיונות להביא לפשרה. שתי הצעות חוק בכנסת הנוכחית להעלאת קצבאות הנכות נקברו בינתיים למרות תמיכה גורפת של יותר ממחצית חברי הכנסת. זו של אילן גילאון (מרצ) מהאופוזיציה שהופלה בשל משמעת קואליציונית וזו של ח"כ נאווה בוקר (הליכוד) שתקועה בדיונים עם האוצר בשל עלותה הגבוהה.

יובל בגנו 14/06/2016 18:18
שתפו: