חדשות מתפרצות

עורכת דינו של אלאור אזריה: "אסור להכפיש או לגנות את רס"ן נעמן"

מבזק חדשות

"אסור להכפיש חייל צה"ל": עורכת הדין כרמית שחיבר, המייצגת את החייל אלאור אזריה, הנאשם בהריגת מחבל בחברון, קוראת היום (ראשון) לגולשים לעצור את המתקפה נגד מפקד הפלוגה רס"ן תום נעמן: "רס"ן תום נעמן שיקף בעדותו את החוויה האישית שלו ואת התרשמותו מהאירוע. עדותו שונה מהעדות שנתן במצ"ח במהלך חקירותיו והוכחנו זאת בבית הדין. הגם שעדותו שונה, אנו מאמינים כי אסור בתכלית האיסור לגנות או להכפיש חייל בצה״ל. כסנגורית בצוות ההגנה של אזריה אני קוראת לקולות הקיצוניים לזכור שאין ולא יהיה מקום להתלהמות או לאיומים, אנו מדינת חוק ובית המשפט יאמר את דברו על בסיס הראיות והעובדות וכך עלינו כציבור לנהוג", אמרה עו"ד שחיבר.

בתוך כך, הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, שוחח עם רס"ן נעמן ואמר כי "רס"ן נעמן זוכה לגיבוי מלא וכי הנורמה המצופה מקציני צה"ל וחייליו היא אמירת אמת ומתן עדות אמת. יש לאפשר למשפט בבית הדין הצבאי בעניינו של סמל אלאור אזריה להתנהל לפי הכללים המקובלים וללא התערבות חיצונית ולאפשר לעדים מטעם התביעה וההגנה לומר את האמת ללא חשש וללא מורא. כל ניסיון להפעיל לחצים על המעורבים בהליך המשפטי ראוי לגנאי.

שר הביטחון לשעבר, משה (בוגי) יעלון, התייחס גם הוא להסתה ברשת כלפי רס"ן תום נעמן והעלה פוסט בפייסבוק, בו טען כי ההסתה נגד נעמן היא חציית גבולות ועל ההנהגה לצאת להגנתו: "ההסתה הפרועה נגד מפקד הפלוגה רס"ן תום נעמן, היא חצייה נוספת של גבולות, וחובה להיאבק בה. אני קורא להנהגה להפסיק לקרוץ למיעוט הקיצוני, לצאת בקול ברור ונחרץ נגד התופעה הפסולה הזו, ולהעניק גיבוי בסיסי וערכי ללוחם ומפקד המגלה אומץ לב לא רק בשדה הקרב".



בנוסף, גם חברת הכנסת ציפי לבני (המחנה הציוני) התייחסה להתקפה ואמרה: "מול המתקפות על המ"פ רס"ן תום נעמן, שעשה את חובתו והעיד בבית הדין צריכה לעמוד מנהיגות שמגבה את קציני צה"ל ומחזקת אותם כשהם עושים את הדבר הנכון. שתיקה היא לא אופציה וקריצה להמון היא חטא גדול". עוד אמרה לבני: "אלה הימים שבהם ישראל נמצאת בין אמת לשקר, בין ערכים לאנרכיה, בין הצבא המוסרי שאליו אנחנו שולחים את ילדינו לבין צבא שחי על פי נהמות הקהל. אלו ימים שבהם נדרש אומץ לעשות את מה שאמור היה להיות המובן מאליו מקצין בצה״ל - להעיד אמת בבית הדין וצריך אומץ ציבורי לתת גיבוי לצה"ל ולחזק את ערכיו. המחנה שמאמין בערכי צה"ל ובקוד האתי שלו צריך להתאחד עכשיו ולתת גיבוי לקציני צהל הפועלים על פי החוק ועל פי ערכי צה״ל".

הבוקר שוטרי מחוז יהודה ושומרון (ש"י) עיכבו לחקירה את תושב השומרון בן 34 בחשד שהסית נגד המ"פ ברשת. התושב נחקר גם בחשד להטרדת עד ולהעלבת עובד ציבור. בין היתר ביצעו השוטרים חיפוש בביתו ולקחו כמה מכשירים סלולריים שמהם הפיץ החשוד את התכנים המסיתים. בסיום החיפוש החשוד נלקח לחקירה ביחידה לפשיעה לאומנית במשטרת מחוז ש"י.

 

"עם קצין כזה עדיף לא להתגייס"


כזכור, ביום חמישי העיד נעמן במשפטו של אזריה וטען כי פעולתו, ירי לעבר מחבל מנוטרל, "פגעה בערכי צה"ל". בנוסף לכך תיאר נעמן את שקרה בזירת הפיגוע באופן שסתר את עדותו של אזריה וטען כי לא היה חשש למטען בזירה. בתגובה לעדותו, תומכיו של אזריה פורסמו ברשת פוסטים רבים על נעמן, החל מביקורת על נאמנותו לחייליו ועד לקללות חריפות. בין הפוסטים שנכתבו נאמר כי "בדיעבד עם קצין כזה עדיף לא להתגייס, שיתבייש לו, ככה למכור את הפקוד שלו? איך יחזור ויסתכל בפנים של שאר הפקודים, החברים של אלאור?", "קצין כזה יכול למכור כל חייל בשביל דרגה מזורגגת. הוי לך צבא עם קצינים כאלו. אני מתבייש בקצין הזה אני מקווה שאין כאלו הרבה בצבא. מגעיל", ואף פוסטים חריפים יותר כגון: "בן של נאצי" ונאצות נוספות.

זירת הירי בחברון

פרשת אלאור אזריה החלה לאחר שארגון "בצלם" חשף סרטון בו נראה אזריה מבצע מה שנראה כמו וידוא הריגה כלפי מחבל מנוטרל בתל רומידא בחברון. הסרטון תיעד ניסיון פיגוע שהתרחש ב-23 למרץ, בו שני מחבלים תקפו כוח של צה"ל בסכינים ופצעו חייל באופן קל-בינוני. לאחר שנוטרלו, אחד המחבלים נותר בחיים וכעשר דקות לאחר הפיגוע, בקטע שהוקלט בסרטון בוצעה לעברו ירייה, למרות שכביכול לא היווה סכנה לכוח בשטח. בחקירתו טען אזריה כי ביצע את הירי כי חש סכנה וכי פחד שהמחבל יפעיל מטען שאלאור חשב שהוא נושא על גופו. לאחר פרסום הסרטון, דובר צה"ל הגדיר את האירוע כאירוע הנוגד את רוח צה"ל: "מתחקיר ראשוני עולה כי מדובר באירוע חמור הנוגד את רוח צה"ל ואת המצופה מחיילי צה"ל ומפקדיו. לאור ממצאי התחקיר הראשוני שבוצע על ידי המפקדים נפתחה חקירת מצ"ח. החייל הושעה מתפקידו עד לסיום החקירה".

נועם אמיר 19/06/2016 21:05
שתפו: