חדשות מתפרצות

סבטלובה: על ערוץ 20 להתנער מהקמפיין של שרון גל למען אלאור אזריה

מבזק חדשות

"אני דורשת להורות לערוץ 20 להתנער בצורה שאינה משתמעת לשני פנים מן הקמפיין האסור בו פצח שרון גל, ולאסור שימוש במתקניו למתן טובות הנאה לתומכים בעבריין ולמצדיקים עבירות פליליות", כך פנתה ח"כ קסנה סבטלובה יו"ר השדולה לחופש הביטוי והעיתונות, במכתב תלונה חריף ליו"ר הרשות השנייה לטלויזיה ולרדיו בעקבות הקמפיין לגיוס כסף למען אלאור אזריה, במסגרתו הובטח סיור בערוץ למי שתרם 500 שקלים ומעלה.

ח"כ סבטלובה כתבה במכתבה: "ערוץ 20 משמש ככלי לעידוד גיוס תרומות ציבוריות עבור סיוע משפטי למען החייל אלאור אזריה. במסגרת גיוס הכספים הנערך בין היתר על-ידי שרון גל, מגיש בכיר בערוץ 20, הוצע למי שיתרום סכומי כסף בשיעור של 500 ו-1000 שקלים סיור בערוץ 20 והרצאה בנושא תקשורת שתיערך במסגרת".

סבטלובה הוסיפה: "ערוץ 20 פועל מתוקף זיכיון ציבורי וכפוף לחוק הרשות השנייה. לא יעלה על הדעת כי הערוץ יביע תמיכה בביצוע עבירה פלילית ויעניק טובות הנאה לאלו התורמים כספים לעבריין נגדו מתנהל משפט. אם לא יתנער הערוץ מקמפיין גיוס הכספים האסור, תהיה זו הפרה של סעיף 46 בחוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו הקובע בין היתר כי מורשה לשידורים לא ישדר שידורים שיש בהם הסתה לפגיעה ממשית באדם או בקבוצת בני אדם או הצדקה של עבירות כאלו". 

נועם אמיר 11/07/2016 12:32
שתפו: