הרשות הארצית למדידה והערכה בחינוך (ראמ"ה) פרסמה ממצאי ממחקר העוסק בהוראת תחום העברית כשפה שנייה בבתי ספר דוברי ערבית בישראל. מהמחקר עולה בין היתר, כי לאורך השנים תשע"ד-תשע"ו חלה עלייה מתונה של 12 נקודות בהישגי התלמידים במבחן בעברית לדוברי ערבית. בנוסף, הישגי הבנות בעברית גבוהים מהישגי הבנים ובשנת תשע"ו: הציון הממוצע של הבנות היה גבוה ב-22 נקודות מהציון הממוצע של הבנים.
בכל השנים נמצאו פערים ניכרים בהישגים בין תלמידים מרמות שונות של רקע חברתי-כלכלי. ככל שהרקע החברתי-כלכלי של התלמידים מבוסס יותר, כך ההישגים גבוהים יותר. בשנת תשע"ו הציון הממוצע של תלמידים מרקע חברתי-כלכלי גבוה היה 583 נקודות, של תלמידים מרקע בינוני - 552 נקודות ושל תלמידים מרקע נמוך - 490 נקודות.