חדשות מתפרצות

השר ליברמן בסוסיא: "נכבד את פסק הדין לגבי עמונה"

מבזק חדשות

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, ביקר הבוקר במועצה האזורית דרום הר חברון לכבוד פתיחת שנת הלימודים, ביקר בבתי הספר בעתניאל ובסוסיא ונפגש עם תלמידים. השר ליברמן אמר לתלמידים כי ״בחרתי לפתוח דווקא כאן את שנת הלימודים לאחר שבשנה האחרונה עברה תקופה מאוד לא פשוטה על המקום, לצערי נאלצתי לבקר בעתניאל כמה פעמים בשנה האחרונה לאחר ארועי טרור, הייתי מוותר על אותם ביקורים, אבל כשמגיעים לבית ספר ואתה רואה את שמחת חיים והנחישות למרות שני פיגועים קשים, מבינים למה אנחנו כאן ולמה אנחנו ננצח. רואים את הקשר בין הילדים הקטנים לבין הארץ הזו״.

"ויש לנו פה באמת אתגרים לא פשוטים, אני אמרתי ואני אומר גם היום למתיישבים של עמונה יש פסק דין של בית משפט עליון ואנחנו נכבד אותו. אם מישהו משלה את עצמו שאנחנו לא נכבד, זה לא יקרה. כל מה שבית משפט מתיר אנחנו נעשה. לכן הצענו הרבה אלטרנטיבות ואני מקווה שאנחנו נוכל למצוא אלטרנטיבה שגם מתיישבי עמונה יקבלו אותה, וכולם צריכים להבין שתכנית ההתיישבות זה לא תכנית כבקשתך אבל אותו דבר יהיה גם בסוסיא".

"אני התבקשתי לעשות מחווה והיה דיון בבית המשפט העליון ואנחנו הסכמנו לדחות את ההכרעה בנושא סוסיא לשלושה חודשים, ובאמת לפנים משורת הדין אנחנו נחפש גם שם אלטרנטיבה ופתרונות, אבל אנחנו לא נסכים יותר לשום הארכה, וכל מה שיכריע בית המשפט אנחנו נעשה. אנחנו נפעל בהתאם לאותן פסיקות, והחלטות של בית משפט גם שם וגם כאן, בכל מקום, ויש עוד לא מעט מקומות. אנחנו מדינת חוק ואנחנו נכבד את עצמנו ואת החוק שלנו. גם לגבי עמונה, גם E-1 וגם סוסיא, בכל מקום נפעל בהתאם לחוק".

דנה סומברג 01/09/2016 11:51
שתפו: